رونمایی از «سدید»؛ مستندنگاری چهره ماندگار خلیج فارس

مستند تاریخی «سدید» با ثبت و ضبط روایت هایی جذاب و دیدنی از زندگی پرماجرا و آثار گرانسنگ «سدیدالسلطنه» پدر مطالعات نوین خلیج فارس شناسی وارد مرحله نهایی تدوین و صداگذاری شد.
مستند تاریخی «سدید» با ثبت و ضبط روایت هایی جذاب و دیدنی از زندگی پرماجرا و آثار گرانسنگ «سدیدالسلطنه» پدر مطالعات نوین خلیج فارس شناسی وارد مرحله نهایی تدوین و صداگذاری شد.
کد خبر: ۱۴۱۸۵۵۴
هرمزگان-جام جم انلاین-مستند تاریخی «سدید» با ثبت و ضبط روایت هایی جذاب و دیدنی از زندگی پرماجرا و آثار گرانسنگ «سدیدالسلطنه» پدر مطالعات نوین خلیج فارس شناسی وارد مرحله نهایی تدوین و صداگذاری شد. مهدی ده دار مشاور پروژه مستند سدید با بیان مطلب بالا گفت:«محمدعلی خان کبابی مینابی بندرعباسی» نویسنده، پژوهشگر، شاعر و تاریخ نگار دهه های پایانی عهد قاجار و دوره پهلوی اول است. ده دار افزود:بزرگمردی زاده چهاردهم شهریورماه یکهزار و دویست و پنجاه و سه خورشیدی در بغداد و درگذشته به تاریخ چهاردهم امردادماه یکهزار و سیصد و بیست خورشیدی در بندرعباساست. وی ادامه داد:تحقیقات میدانی و تصویربرداری این مستند پیرامون زندگی و آثار سدید طی فصل زمستان ۱۴۰۱ و بهار ۱۴۰۲ در استان های هرمزگان، بوشهر و تهران به انجام رسیده است و تدوین آن نیز در نیمه تابستان وارد مرحله نهایی می شود. وی اظهارداشت:مطالعات پژوهشی و روایت های داستانی این فیلم، بر اساس اسناد نگهداری شده در گنجینه های شخصی و موزه های ملی، کتب و پژوهشنامه های خلیج فارس شناسی گردآوری و مستندسازی شده است. به گفته وی این اثر، در سیمای مرکز خلیج فارس تهیه و پس از طی شدن فرآیند تولید، در شبکه های مختلف تلویزیونی استانی و ملی از جمله شبکه مستند پخش خواهد شد. مهدی دهدار خبر داد: اکران خصوصی و نمایش نسخه نهایی فیلم مستند «سدید» به همراه نشست گرامیداشت شخصیت و بازشناسی آثار این چهره ماندگار هزاره اخیر منطقه خلیج فارس با حضور جمعی از پژوهشگران، اهالی فرهنگ و رسانه همزمان با سالگشت تولد سدیدالسلطنه( ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۲) در بندرعباس برگزار می شود. وی درپایان گفت این پروژه با همکاری ، تهیه کننده: سعید ماندگاریکارگردانی و تدوین: فرشید ایرانپرست،مشاور پروژه: مهدی ده دار،تصویربردار: سعید ماندگاری ،صدابردار: حامد دهقانی وگوینده راوی شخصیت سدید: نظام الدین علوی تولید شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها