موزائیک فرهنگی قفقاز : ارمنستان، گرجستان و آذربایجان

سفر به کشورهای قفقاز ارمنستان، گرجستان و آذربایجان از ایران می تواند سفری جذاب و سرشار از تاریخ غنی، مناظر خیره کننده و فرهنگ های پویا باشد.
کد خبر: ۱۴۱۲۳۴۴

سفر به کشورهای قفقاز ارمنستان، گرجستان و آذربایجان از ایران می تواند سفری جذاب و سرشار از تاریخ غنی، مناظر خیره کننده و فرهنگ های پویا باشد. در اینجا برخی از نقاط برجسته و مکان های دیدنی هر کشور آورده شده است:

ارمنستان:

ارمنستان واقع در جنوب رشته کوه های قفقاز کشوری با تاریخ غنی و مناظر فریبنده است. پایتخت آن، ایروان، شهری پرجنب‌وجوش است که معماری باستانی را با جذابیت مدرن ترکیب می‌کند. صومعه های گغارد و تاتو که در فهرست یونسکو ثبت شده اند را کاوش کنید ، از دریاچه آرام سوان دیدن کنید و در تاریخ باستانی ماتناداران جستجو کنید . مهمان نوازی گرم مردم محلی را در تور ارمنستان تجربه کنید و در فرهنگ ارمنی غوطه ور شوید، غذاهای لذیذ را بچشید و ارتباط این کشور را با گذشته اش کشف کنید. ارمنی ها آنقدر ها هم که فکر می کنید مردمان غمگینی نیستند . با دیدن وارداوار به این موضوع پی می برید !

موزائیک فرهنگی قفقاز : ارمنستان، گرجستان و آذربایجان

وارداوار یک جشن سنتی است که در ارمنستان به ویژه در ماه های تابستان برگزار می شود. رویدادی شاد و سرزنده است که قدمت آن به دوران باستان باز می گردد و دارای اهمیت فرهنگی عمیقی است. وردآور به «جشن آب» یا «جشن گل سرخ» نیز معروف است.
در روز وردآور ، مردم از هر سنی در خیابان ها و میادین جمع می شوند، با سطل، تفنگ آب و بادکنک های آبی. آنها با بازیگوشی و سرخوشی معصوم و کودکانه یکدیگر را با آب خیس می کنند، که نماد پاکسازی، تجدید و رسیدن هوای خنک تر است.
روز خنده و شادی و رهایی از گرمای تابستان است. البته ورداور مفاهیم آئینی نیز دارد، اعتقاد بر این است آبی که در این جشن استفاده می شود خواص درمانی دارد و خوش شانسی می آورد.

گرجستان:

گرجستان، سرزمینی با مناظر متنوع و سنت های منحصر به فرد، با زیبایی مسحورکننده خود مسافران را به خود جذب می کند. تفلیس، پایتخت، با کوچه‌های پرپیچ‌وخم و مناظر زیبا از قلعه ناریکالا ، جذابیت دنیای قدیم را به نمایش می‌گذارد . از منطقه کاختی گرفته تا کوه های ناهموار سوانتی ، گرجستان طیف گسترده ای از تجربیات را ارائه می دهد. مغاره های باستانی در اوپلیستیخه را کشف کنید ، در آب های شفابخش بورجومی استراحت کنید و از قله های برفی کازبیگی شگفت زده شوید . تور گرجستان با مهمان نوازی گرم، غذاهای لذیذ، و طیف وسیعی از لذت های فرهنگی، سفری فراموش نشدنی را نوید می دهد.

موزائیک فرهنگی قفقاز : ارمنستان، گرجستان و آذربایجان

روز باتومی یک جشن سالانه است که در شهر ساحلی زیبای باتومی واقع در گرجستان برگزار می شود. این جشن به احترام تاریخ، فرهنگ و جامعه این شهر اختصاص دارد. در روز باتومی، این شهر با رویدادها و فعالیت های مختلف زنده می شود. خیابان ها با تزئینات رنگارنگ آراسته شده و فضا مملو از موسیقی، رقص و هیجان است. این جشن ها معمولاً شامل رژه، کنسرت، نمایش های خیابانی، نمایشگاه های هنری و رقص های محلی سنتی است.
این جشن بستری را برای افراد محلی و گردشگران فراهم می کند تا در میراث فرهنگی غنی باتومی غوطه ور شوند. سنت‌های متنوع شهر، از جمله موسیقی گرجی، رقص، صنایع‌دستی، و لذت‌های آشپزی را به نمایش می‌گذارد. این فرصتی است برای تجربه تومان گرمای طبیعت و گرمای مهمان نوازی مردم گرجستان.
روز باتومی نه تنها جشن شهر است، بلکه فرصتی برای قدردانی از محیط طبیعی خیره کننده آن است. باتومی به خاطر خط ساحلی زیبای دریای سیاه، بلوارهای پوشیده از نخل، و باغ‌های گیاه‌شناسی پر جنب و جوش، که به جذابیت جشن‌ها می‌افزاید، شهرت دارد.
چه به تجربیات فرهنگی، سرگرمی یا صرفاً لذت بردن از فضای پر جنب و جوش علاقه مند باشید، روز باتومی جشنی لذت بخشی ارائه می دهد که ماهیت این شهر افسونگر گرجستان را به تصویر می کشد.

آذربایجان:

آذربایجان، سرزمین آتش، تلفیقی از میراث کهن و جذابیت های مدرن است. باکو، پایتخت آن، ترکیبی جذاب از معماری تاریخی و آسمان‌خراش‌های آینده‌نگر در امتداد دریای خزر را به نمایش می‌گذارد. در شهر قدیمی ایچری شهر ، ثبت شده در فهرست یونسکو قدم بزنید، شعله های آتش ابدی را در یانارداغ ببینید و از طراحی مدرن مرکز حیدر علی اف در تور آذربایجان باکو شگفت زده شوید .
در خارج از شهر، هنر صخره ای باستانی قوبوستان و مناظر سرسبز شکی و قبا شما را به خویش فرا می خواند. آذربایجان با تاریخ غنی ،نفت، مهمان نوازی گرم و صحنه فرهنگی پر جنب و جوش، مقصدی جذاب را ارائه می دهد که گذشته و حال را به هم پیوند می زند.
آذربایجان کشوری غنی از میراث فرهنگی و سنت هاست و در طول سال میزبان جشنواره های پر جنب و جوش مختلفی است. یکی از جشنواره های برجسته آذربایجان نوروز است که ارزش فرهنگی و تاریخی قابل توجهی دارد.

موزائیک فرهنگی قفقاز : ارمنستان، گرجستان و آذربایجان

نوروز یک جشن بهاری است که در 21 مارس جشن گرفته می شود و به مناسبت فرا رسیدن سال نو و آغاز بهار جشن گرفته می شود. قدمت این جشنواره به هزاران سال پیش برمی گردد و به عنوان میراث فرهنگی ناملموس بشریت یونسکو به رسمیت شناخته شده است.در ایام نوروز ، آذربایجان با جشن های شاد زنده می شود. مردم به همراه خانواده و دوستان خود برای جشن گرفتن این تعطیلات که شامل آداب و رسوم و آداب مختلفی است گرد هم می آیند. این آداب و رسوم شامل تهیه غذاهای سنتی ، انواع شیرینی ها ، تزئین خانه با وسایل نمادین، و پریدن از روی آتش برای نماد پیروزی خیر بر شر میباشد.
علاوه بر این، چندین جشنواره دیگر در آذربایجان وجود دارد که جنبه های خاصی از میراث فرهنگی آن را جشن می گیرند، مانند جشنواره بین المللی جاز باکو، جشنواره بین المللی موسیقی قابالا و جشنواره انار گویچای . این جشنواره ها فرصتی برای غوطه ور شدن در فرهنگ آذربایجان، تماشای نمایش های سنتی، چشیدن غذاهای لذیذ و تجربه مهمان نوازی گرم مردم آذربایجان را فراهم می کند.

آن چه که در این نوشتار به اختصار بیان شد تنها به چند مورد برجسته در هر کشور در حوزه قفقاز اشاره می کند ، بدیهی است گنجینه های پنهان بیشتری در سفر به قفقاز وجود دارد که می توانید آن را کشف کنید. قبل از برنامه ریزی سفر، حتماً محدودیت های فعلی سفر از جمله شرایط ویزا و دستورالعمل های بیماری کرونا را بررسی کنید.در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید با همکاران ما در آژانس مسافرتی آهوبال به شماره 22797870 تماس حاصل فرمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها