نقشه‌ شوم هکر حرفه‌ای برای دختران دم‌بخت

هکر ۲۳ساله با تغییر روش مجرمانه‌اش در نقش خواستگار ظاهر شد و دختران دم بخت را به بهانه سرمایه‌گذاری سرکیسه ‌کرد.
کد خبر: ۱۴۰۳۵۵۹

به گزارش خبرنگار جام‌جم‌، اوایل اسفند امسال دختر جوانی با حضور در پلیس آگاهی تهران از خواستگار کلاهبردارش شکایت کرد و گفت‌: در اینستاگرام با پسری به نام مهرداد ۲۳ ساله آشنا شدم. پولدار بود و می‌گفت شرکتی دارد که افرادی زیادی برایش در آنجا کار می‌کنند. هر بار با یک خودروی مدل بالا و ظاهری شیک به محل قرار می‌آمد و اعتمادم به او جلب شد‌. یک بار از من خواست با خرید ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنم. به دلیل این‌که قرار بود ازدواج کنیم به حرفش اعتماد کردم.‌ ۳۰۰میلیون ‌تومان به او پرداختم که مهرداد بعد از یک هفته ناپدید شد.

ماموران به چهره‌‌نگاری از متهم پرداختند تا این‌که دختر جوان دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی تهران از مردی کلاهبردار شکایت کرد و گفت‌: در دام خواستگار شیادی گرفتار شدم‌. با او در یک مهمانی شبانه آشنا شدم. این دوستی ادامه یافت تا این‌که از من خواست خودرو پژو‌ام را بفروشم و پولش را به او بدهم تا برایم خودروی وارداتی ارزان قیمت بخرد. ماشینم را فروختم و ۴۰۰میلیون تومان به او دادم که بعد از آن ناپدید شد.

با بررسی دو شکایت مشخص شد‌، شاکیان در دام یک کلاهبردار گرفتار شده‌اند. ‌جست‌و‌جو‌ها برای دستگیری متهم ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش هویت واقعی او شناسایی و بازداشت شد.

متهم گفت‌: فوق‌لیسانس رایانه دارم و در شرکت پدرم کار می‌کنم‌. من و خانواده وضع مالی خوبی داریم. اما چون عاشق هیجان بودم دست به کارهای عجیب و غریب می‌زدم. حتی روش هک‌ را از دوست اینترنتی‌ام یاد گرفتم و از حساب پدر و مادرم سرقت کردم. بعد سراغ حساب بانکی اقوام رفتم. در ادامه هم تصمیم گرفتم به بهانه سرمایه‌گذاری دختران را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کنم.

تحقیق از متهم برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها