مدیریت حضور در فضای مجازی

کد خبر: ۱۳۹۹۰۵۸
نویسنده محمدمهدی نیک‌ضمیر | گروه جامعه

با آن که اسمش فضای مجازی است اما خیلی چیزها در این فضا واقعی است؛ چیزهایی مثل زمان.

اما وقتی در این فضای بی‌مکان به سر می‌بریم به تنها چیزی که حواس‌مان نیست گذر زمان است. به همین دلیل است که وقتی وارد این فضای هزار تو می‌شویم و در صفحات مختلف سرک می‌کشیم و گاهی می‌خندیم، ‌گاهی اخم می‌کنیم و گاهی حتی اشک در چشمان‌مان جمع می‌شود به تنها چیزی که فکر نمی‌کنیم گذر زمان است. اما واقعیت این است که حتی در فضای مجازی نیز زمان واقعیتی غیرقابل انکار است. درست در لحظاتی که ما در حال گشت و گذار مجازی هستیم به تنها چیزی که فکر نمی‌کنیم زمان است.‌ زمان با سرعتی فراتر از حد تصور ما در حال سپری‌شدن است. زمانی که هرگز برنمی‌گردد و بابت سپری‌شدن هر لحظه‌اش‌،‌ لحظه‌های ناب عمر ماست که از بین می‌رود بدون آن که دستاورد خاصی برای‌مان در پی داشته باشد. طبیعتا نمی‌توان بر این بخش از پیشرفت‌های علم و تکنولوژی چشم بست و نمی‌توانیم از فضای مجازی استفاده‌ای نداشته باشیم. آنچه در این میان حائز اهمیت است نوع حضور و مدیریت در استفاده از فضای مجازی با عنایت به گذر زمان است.

ما نه‌تنها می‌توانیم بلکه باید از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم و حضور در چنین فضاهایی از ملزومات زندگی امروز است. به طور نمونه دیگر نمی‌توان برای پرداخت یک قبض یا انجام یک کار بانکی کوچک به بانک مراجعه کرد و با استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک هم آرامش و آسایش بیشتری را تجربه می‌کنیم و هم در زمان‌مان صرفه‌جویی می‌شود. یا حضور در شبکه‌های اجتماعی در صورتی که هدفمند باشد، می‌تواند ما را با دنیای متفاوتی مواجه کند و حتی در این شبکه‌ها بسیاری از مهارت‌ها را تجربه کنیم. پس چگونگی این حضور مدیریت زمان است که اهمیت دارد و می‌توان با مدیریت زمان و حضوری هدفمند در فضای مجازی از مزایای این فضا استفاده کرد بدون آن که از نقاط ضعف آن آسیب ببینیم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها