رئیس مرکز تجارت جهانی ایران ابراز نگرانی کرد

هشدار خطر مهاجرت مردم به واحد پولی جدید

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران از تمایل مردم به انتقال معاملات خود روی یک واحد پولی جدید خبر داد و آن را خطری جدی در کمین اقتصاد کشور دانست‌.
کد خبر: ۱۳۹۸۸۹۰

محمد سبزعلی پور در گفتگو با جام‌جم آنلاین، گفت: در به‌هم‌ریختگی وضعیت بازار و ترجیح مردم‌ به انجام معاملات با پول ثابت‌تر، احتمال دارد معاملات به واحد پولی‌ جدیدی منتقل شود که این پدیده بسیار خطرناکی است.

وی با بیان اینکه دولت باید با فوریت اقداماتی را برای برگرداندن ریال به جایگاه اصلی و واقعی خود اتخاذ کند، تاکید کرد: این مساله در صورت ادامه، بُعد امنیتی و حاد‌ پیدا می‌کند و نباید از آن سرسری عبور کرد.

سبزعلی پور ادامه داد: اگر قرار باشد ارزش پول ما روز به روز در اثر سیاست‌های غلط برخی تنزل پیدا کند و هر روز شاهد کاهش ارزش ریال و افزايش ارزش دلار باشیم تمایل مردم به معامله با پولی که ثبات بیشتری دارد افزایش یافته و به آهستگی پدیده تغییر واحد پولی رقم خواهد خورد‌.

وی اضافه کرد: مردم می‌خواهند با پولی که قادر است ارزش خود را در دراز مدت حفظ کند معامله‌ و دارایی خود را با شاخص آن ذخيره کنند و برای همین‌ است که همه در بازار نرخ‌ها را دلاری می‌دهند و یا ملک‌هایشان‌ را به دلار می‌فروشند.

این مسئول افزود: دلار یا یورو‌ در برابر ریال و پول داخلی ما پول قدرتمند‌تری است و طبيعتا مردم‌ به سمت پولی که ثبات و قدرت بیشتری دارد می‌روند‌.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران، این پدیده را خطرناک دانست و با بیان اینکه ما در حال ورود به مقوله حاد و بحران‌زایی‌ هستیم از دولت خواست تا با فوریت‌ در جهت رفع این بحران‌ اقدام کند‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها