هگمتانه در سطح ملی، بی‌نظیر و یک اثر فرهنگی جهانی است

استاندار همدان با بیان اینکه ثبت‌جهانی هگمتانه وجه همت دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است، گفت: هگمتانه در سطح ملی، بی‌نظیر و یک اثر فرهنگی جهانی است.
کد خبر: ۱۳۸۷۱۴۲

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در‌ جلسه انجمن میراث فرهنگی استان، که با حضور دکتر علی دارابی قائم مقام و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: ثبت جهانی منظر تاریخی_شهری از هگمتانه تا همدان، نقش مهمی در توسعه و اقتصاد استان دارد.

 استاندار هدان با بیان اینکه استان همدان با ۱۸۰۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری، یکی از کانون‌های گردشگری در کشور است، افزود: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در استان، توجه به بحث گردشگری را در صدر برنامه‌ها و فعالیت‌های خود همچون کشاورزی و صنعت و معدن قرار داده است.

وی بیان کرد: سفرای کشورهای نوردیک (نوروژ، سوئد، فنلاند و دانمارک) در سفر اخیر خود به همدان، ضمن بازدید از سطح شهر، نسبت به آرامش و در جریان داشتن روال‌عادی زندگی مردم، گفتند که برخلاف آنچه در رسانه‌های غربی القا می‌شود، آرامش و زندگی عادی در همدان حاکم است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه صنعت گردشگری، علاوه بر ایجاد وحدت وانسجام در داخل کشور، می‌تواند بهترین معرف فرهنگ و اعتقادات ما برای دیگر ملت‌ها باشد، گفت: باید از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی، به نحو مطلوب در راستای توسعه استان استفاده کرد.

استاندار همدان عنوان کرد: غار آبی علیصدر یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های خدادادی به همدان است که مراقبت، توجه و رسیدگی به آن امری ضروری است.

وی ادامه داد: ثبت جهانی منظر تاریخی_شهری از هگمتانه تا همدان، در معرفی استان و آثار تاریخی و تمدنی آن به گردشگران موثر است.

استاندار همدان اظهار کرد: با توجه به تاخیر ثبت جهانی منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان، با آغاز به کار دولت سیزدهم، کلیه مقدمات لازم برای ثبت جهانی این اثر تاریخی، فراهم شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با نگاه مثبت و همت جدی که در مقامات عالی دولت سیزدهم در توسعه گردشگری کشور وجود دارد، ثبت جهانی منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان هرچه سریع‌تر انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها