50 میلیون تومان جریمه تیم های انصرافی

قرعه کشی مرحله دوم جام حذفی فوتبال ایران برگزار شد

مدیرعامل جدید باید ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد جور کند

شوک به فتح‌ا... زاده!

حالا سردار مصطفی آجرلو، مدیرعامل سابق استقلال با نگاهی به آینده نگران‌کننده این باشگاه، بیش از هر لحظه دیگری با واژه «خیریت» این جدایی را توصیف می‌کند. تمام حقایق استقلال، آن‌چیزی که مردم از دور می‌دیدند، نبود.
کد خبر: ۱۳۸۳۹۳۸
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش
در لایه‌های مالی این باشگاه، اتفاقاتی در جریان است که فتح‌ا... زاده را به‌شدت نگران نکرده است. مصطفی آجرلو به پشتوانه ورود این باشگاه به فرابورس با سرمایه بزرگی مواجه شد؛ بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان. منتها به‌دلیل مشکلات مالی و بدهی‌های سنگین به اضافه قرارداد‌های نجومی، حتی این پشتوانه مالی نمی‌توانست دائمی باشد. آجرلو به ادعای خود، ظرف یک‌سال‌و‌اندی که در راس مدیریت استقلال فعالیت کرد، مجبور شد رقم هنگفتی بابت بدهی‌ها بدهد. چه، رئیس کمیته حرفه‌ای‌سازی می‌گوید آن‌ها اکثر پرونده‌های مالی خود را تسویه کرده‌اند. استقلال و پرسپولیس، اما ظاهرا چاه ویلی هستند که هر چه پول در آن بریزید پر نمی‌شوند و همچنان به پول نیاز دارند. علی فتح‌ا... زاده با وجود آن‌که بار‌ها به این نتیجه رسیده بود، دوباره قبول مسئولیت کرد و به باشگاه استقلال بازگشت. حالا، اما بررسی‌های مالی، او را آن‌قدر نگران کرده که احتمالا مثل دفعه قبلی، آنجا که احساس کند این مشکلات بر سرش آوار خواهد شد، استعفا بدهد و برود. حالا نگاهی به بعضی از پرونده‌های استقلال می‌اندازیم...

۸۰۰ هزار دلار بدهی

باشگاه استقلال تابستان امسال با سروصدای زیادی مهدی قایدی را برگرداند تا خط حمله خود را تقویت کند، اما ظاهرا فکر این را نکرده بود چطور پولش را بپردازد. همین حالا استقلال ۸۰۰هزار دلار بابت بازگشت مهدی به الاهلی بدهکار است. اماراتی‌ها هم فشار می‌آورند که در اولین فرصت پول خود را بگیرند.

۱.۵میلیون دلار برای استراماچونی

باشگاه استقلال با غرامت سنگین مربی ایتالیایی هم روبه‌روست. دیر یا زود این باشگاه باید ۱.۵میلیون یورو به آندره‌آ استراماچونی بپردازد. البته آن‌ها می‌توانند در اقساط مختلف پول استراماچونی را بدهند، ولی مسأله اینجاست که کلا پول ندارند! دیر یا زود استقلال باید تکلیف این پرونده جنجالی را مشخص کند. مدیران اسبق باشگاه گفته بودند ماجرای استراماچونی حل‌و‌فصل می‌شود. آیا کسی هست که یقه این مدیران را بگیرد؟

بازیکنان طلبکار

صدای بازیکنان استقلال کم‌کم درآمده. باشگاه به بعضی از بازیکنان ۵‌درصد و به بعضی دیگر ۱۰‌درصد پول داده است. آبی‌ها تا اینجای فصل باید حدود ۳۰‌درصد از دستمزد بازیکنان را پرداخت می‌کردند که نتوانستند. از داخل تیم خبر می‌رسد اعتراض‌ها آغاز شده و آن‌ها خواهان گرفتن دستمزد خود هستند. فراموش نکنید امسال رقم قراردادها، جهشی بی‌سابقه داشت و مدیران سابق برای حفظ بازیکنان مجبور شدند در مقابل این رقم‌ها تمکین کنند. حالا تصور کنید باشگاه باید چه پول‌هایی به فوتبالیست‌ها بپردازد. ساپینتو و دستیارانش هم به اندازه تعهد باشگاه، پول نگرفته‌اند. باید کادر فنی استقلال را هم به معترضان اضافه کرد. ساپینتو هم تنها بخشی از دستمزد خود را دریافت کرده. قرارداد این مربی برای یک فصل حدود ۷۵۰هزار دلار است.

بدهی‌های دیگر

استقلال به هتل‌ها و رستوران‌ها هم بدهکار است. آن‌ها نتوانستند هزینه اقامت در تهران و خارج از تهران را در زمان برگزاری رقابت‌های لیگ پرداخت کنند. این بدهی‌ها هفته به هفته بیشتر می‌شود. طرفداران فکر می‌کردند حداقل مشکلات این‌چنینی در استقلال حل شده باشد، ولی این‌طور نیست. تازه سازمان لیگ هم به فهرست طلبکاران آن‌ها اضافه شده و پولش را می‌خواهد. هزینه‌های داخل باشگاه و دستمزد کارکنان هم هست. فتح‌ا.. زاده با شنیدن این‌ها در شوک اولیه است.

بخشی از پول فرابورس خرج شد!

پول فرابورس و هواداران هست؟ آیا می‌تواند حلال مشکلات باشد؟ بد نیست بدانید بخشی از این پول هم هزینه طلب‌ها و هزینه‌های جاری استقلال شده است. قرار بود باشگاه با سرمایه‌گذاری این پول را به حساب بازگرداند، ولی موفق نشد. با حساب و کتاب سرانگشتی که صورت گرفته، فتح‌ا... زاده ظرف یکی دو ماه آینده باید رقمی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰‌میلیارد تومان جور کند تا مشکلات مالی حل شود. آیا او می‌تواند؟! استقلال تمام پول‌های خود را گرفته و هیچ طلبی هم از هیچ احدی ندارد.

​​​​​​​پیام فتح‌ا... زاده به ساپینتو
من جام می‌خواهم!

علی فتح‌ا... زاده، مدیرعامل جدید استقلال عاشق جام است. این را بار‌ها گفته. او مدام جام‌هایی را که به‌دست آورده به رخ دیگر مدیران استقلال کشیده و از این گفته که موفق‌ترین مدیر تاریخ باشگاه بوده است. فتح‌ا... زاده همواره رابطه خوبی هم با هواداران داشته و از این رابطه به نحو احسنت استفاده کرده است. حالا بازگشت به استقلال، دوباره او را در موقعیت مهمی قرار داده است. فتح‌ا.. زاده خوب می‌داند اگر می‌خواهد محبوبیتش را دوچندان کند باید امسال جام بگیرد. به همین دلیل به ساپینتو پیام جالبی داده و گفته: «من جام می‌خواهم!» جالب اینجاست او رودرو با مربی پرتغالی چنین جمله‌ای را مطرح نکرد، ولی بعد به او پیام داد که دنبال جام است.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها