سید مهدی فرشادان:

اقتصاد کردستان نیازمند جراحی فوری است

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد کردستان نیازمند ابتکار و عمل است و به جراحی فوری نیاز دارد.
کد خبر: ۱۳۷۲۵۶۶

کردستان-جام جم آنلاین- مهدی فرشادان روز جمعه در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج که با حضور رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت تشکیل شد، اظهار داشت:  شایسته نیست نماینده مردم به دلیل بیان دردها،کمبودها،عقب افتادگی ها و اجرای عدالت و مبارزه با فقر و فساد به حاشیه رانده شود.

وی خطاب به رییس جمهور گفت: شما رییس جمهور مردمی، انقلابی و تحول خواه هستید چراکه به سادگی از مردم عذرخواهی می کنید و صمیمانه پای درد دل‌های مردم در سیاه چادرها می نشینید و حضور در روستاها را بر  تکیه بر صندلی های تشریفاتی ترجیح می دهید ولی این به تنهایی کافی نیست.

فرشادان اضافه کرد: همه روسای جمهور گذشته هم در مورد حل پدیده کولبری وعده دادند اکنون ما منتظر صداقت و عمل شما هستیم تا دیگر شاهد مرگ کولبران نباشیم.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های حوزه راه استان نیازمند اعتبار ویژه است، گفت: جاده های استان را قتلگاه انسانی نامیدم چراکه روزی نیست شاهد مرگ افرادی در آن نباشیم به گونه ای که طی ۱۰ سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ نفر در جاده های کردستان جان خود را از دست دادند و این مصیبت دردناک همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بر ساماندهی فرودگاه سنندج تاکید کرد.

اظهار داشت: سنت و تفکری ناصوابی بر جامعه ما حاکم است که نماینده مجلس یا با سکوت‌هایش در حق موکلشان اجحاف و خیانت می کند یا به دلیل بیان دردها،کمبودها،عقب افتادگی ها و اجرای عدالت و مبارزه با فقر و فساد به حاشیه رانده می شود.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: زیبنده دولت رییسی نیست که نتواند به پروازهای فرودگاه سنندج نظم ببخشید و اگر تاکنون ساماندهی نشده چون اراده انقلابی نبوده است.

فرشادان یادآور شد: به دردها و بغض های در گلو مانده وکیل مردم گوش دهید اگر برایتان مقدور نیست از نواحی ننله و نایسر محلات حاشیه نشین سنندج بازدید تا عمق مشکلات مردم ما را مشاهده کنید.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحیه عدالت خواهی شما باعث می شود حقایق را بیان کنیم، گفت: نیروهای نخبه کُرد و اهل سنت در حاشیه اند و عده ای نمی خواهند دولت شما انقلابی و جهادی باشد .

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر شما به بیکارترین استان کشوربزرگترین رخداد سیاسی خواهد بود اگر در راستای مرهم زخم هایمان باشد وگرنه سفری نمادین و نمایشی خواهد بود که کوتوله ها آنرا بزرگ نمایی می کنند.

وی با بیان اینکه روحیه عدالت خواهی شما باعث می شود حقایق را بیان کنیم، گفت:منطقه ازاد بانه و مریوان می‌تواند دروازه تجاری و فرصت تازه ای برای روابط ما با اقلیم کردستان عراق باشد و انتظار می رود بسرعت اجرایی شود و مردم اثرات آنرا مشاهده کنند.

اختصاص بخشی از درآمدهای مرز باشماق به توسعه کردستان

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه مهمترین مطالبه مردم از دولت را بهبود وضعیت معیشتی، اقتصادی و مهار تورم و گرانی خواند و اظهار داشت: باید فکر اساسی برای بهبود شرایط اقتصادی مردم کرد.

شیوا قاسمی پور اضافه کرد: آمار بیکاری و کولبری در کردستان با وجود داشتن منابع آبی و استعدادهای فراوان، معادن زیاد و مرز مشترک با کشور عراق، بالا است.

وی با اشاره به اینکه کردستان نیازمند توجه جدی و ایجاد مسیر توسعه است، گفت: ساماندهی مرز بین المللی باشماق مریوان و اختصاص بخشی از درآمد مرز برای توسعه راه های استان از دیگر خواسته های مردم ما است.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای سریع منطقه آزاد بانه - مریوان شد و افزود: بخش آموزش ما دارای مشکلاتی است و انتظار می رود بازنگری در بومی گزینی صورت گیرد.

استان کردستان امروز جمعه میزبان سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور و هیات همراه است.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در سالن 6 هزار نفری ورزشگاه 22 گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها