مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی:

کشاورزان مراقب سرمازدگی محصولات باشند

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با کاهش دما و بارش تگرگ در برخی مناطق کشور احتمال سرمازدگی درختان و محصولات کشاورزی وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۵۸۶۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود حقیقت گفت: با کاهش دما در نیمه شمالی کشور از روز سه شنبه به بعد احتمال سرمازدگی محصولات دور از انتظار نیست‌.

به گفته او، با توجه به باز شدن شکوفه ها در مناطق نیمه شمالی، نیمه جنوبی و مناطق مرکز احتمال سرمازدگی آنها وجود دارد که برای مبارزه با سرما راهکارهای متعددی همچون آتش زدن کمپوست ها و دود طبیعی را باید کشاورزان انجام دهند.

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به گرم شدن هوا در مناطق جنوبی و احتمال پدیدار شدن زنگ زرد و سن گندم کشاورزان نسبت به پایش و سم پاشی در ساعات گرم روز اقدام کنند.

براساس مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی ۱۲۹.۷ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۱۰۲.۹ میلی متر و دوره بلندمدت ۱۵۲.۶ میلی متر بوده که این امر کاهش ۱۵ درصدی بارش نسبت به سال قبل و افزایش ۲۶.۱ درصدی نسبت به دوره نرمال را نشان می دهد.

آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که روز دوشنبه احتمال تگرگ در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد وجود دارد.

روز یکشنبه دمای هوا در سواحل شمالی کاهش می یابد و با توجه به توده نفوذ هوای سرد از روز سه شنبه دمای هوا در مناطق شمالی ۵ تا ۸ درجه و روز چهارشنبه در شمال غرب بین ۵ تا ۷ درجه و در دامنه های البرز و غرب کشور ۳ تا ۵ درجه کاهش می یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها