احیای سدسازی‌ها در لرستان در دولت سیزدهم

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنا به دلایل غیرکارشناسی، سدسازی ها در دو دولت گذشته تعطیل شده بود.
کد خبر: ۱۳۴۸۱۵۴
احیای سدسازی‌ها در لرستان در دولت سیزدهمبه گزارش جام جم انلاین لرستان: مرتضی محمودوند افزود: در حال حاضر سد سازی ها با تخصیص بودجه احیا می شود تا  آب شرب و کشاورزی و انرژی برق‌آبی مناطق الیگودرز را تأمین کند همچنین احداث سد بختیاری نیز ادامه خواهد یافت.
 
وی ادامه داد: بودجه لرستان همواره بسیار پایین بود که در جریان بررسی لایحه بودجه اخیر توانستیم با پیگیری های رئیس مجلس و کمیسیون تلفیق، میزان آن را افزایش دهیم.
 
محمودوند در بخشدیگری از صحبت هایش با اشاره به رفع ممنوع کشت برنج در برخی مناطق لرستان، اظهار کرد: کشاورزان لرستانی علیرغم وقوع خشکسالی به خصوص در مناطقی مانند درود، ازنا، نورآباد و کاکارضا که قابلیت کشت برنج را دارند توانستند مجدد به این امر مشغول شوند که شرایط معیشتی برنج کاران را بهبود داد که ثمره تلاش ها در کمیسیون تلفیق بودجه بود.
 
وی تصریح کرد: تخصیص آب کشاورزی در لرستان بر اساس آموزه های دینی بوده و میزان استفاده مناطق بالادستی و پایین دستی از آب مشخص است، متأسفانه استان های همجوار نهایت بهره برداری را از آب ها دارند در حالی که توجهی به منطقه ما نمی شود.
 
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ابتدای انقلاب با دستور امام(ره)، جهاد سازندگی برای مهار آب های سطحی و جلوگیری از بروز سیل اقداماتی انجام داد اما بعدها جلوی این اقدامات گرفته شد که نتیجه آن سیل ویرانگری بود که لرستان و خوزستان را نابود کرد و منجر به خشکسالی زاینده رود شد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور کلی تلاش داریم در جریان جلساتی که با مسئولان مربوطه در سطح ملی و استانی داریم، اقداماتی صورت دهیم که مانع مهاجرات جوانان منطقه شویم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها