مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین

صدور مجوز تأسیس کتابفروشی در اماکن مسکونی قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در جلسه هیات وزیران آیین‌نامه نحوه فعالیت کتابفروشی‌ها، ناشران و مطبوعات در اماکن مسکونی به تصویب رسید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در جلسه هیات وزیران آیین‌نامه نحوه فعالیت کتابفروشی‌ها، ناشران و مطبوعات در اماکن مسکونی به تصویب رسید.
کد خبر: ۱۳۲۳۲۸۹

به گزارش جام جم انلاین قزوین ،  محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: بند (ج) ماده (۹۲) برنامه پنج ساله ششم، دولت و شهرداری‌ها را مکلف کرده است  که برای مشاغل سه گانه نشر، مطبوعات و کتابفروشان شرایطی فراهم کند که در اماکن مسکونی امکان فعالیت داشته باشند.

وی افزود: پیش از این مطبوعات به موجب بند (۲۴) ماده (۵۵) قانون شهرداری این امکان را داشتند و فعالیت ناشران در اماکن مسکونی نیز تقریباً با همراهی و اغماض شهرداری‌ها مواجه می‌شد، ولی فعالیت کتابفروشی‌ها فقط در اماکن تجاری امکان داشت.

اسماعیلی ادامه داد: با مصوبه اخیر هیات دولت، امکان فعالیت کتابفروشی‌ها نیز در اماکن مسکونی فراهم شد که این مصوبه در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تقویت اقتصاد کتاب بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تأکید کرد: با این مصوبه علاقه‌مندان به کتابفروشی می‌توانند در سراسر کشور با هزینه‌ای مناسب مبادرت به راه‌اندازی کتابفروشی در اماکن مسکونی کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته برای استفاده درست از این قانون و آیین نامه و کاهش سوءاستفاده‌ها پیش بینی‌ها و ساز و کاری در آیین نامه پیش بینی شده است و این مصوبه منجر به ایجاد شرایطی مطلوب برای توسعه کتابفروشی‌ها در اقصی نقاط کشور و استان قزوین می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها