مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

۸ گلزار شهدا در استان قزوین امسال ساماندهی می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از ساماندهی هشت گلزار شهدا در استان با ۳۴۵ میلیون تومان اعتبار خبر داد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از ساماندهی هشت گلزار شهدا در استان با ۳۴۵ میلیون تومان اعتبار خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۴۰۲۹

به گزارش جام جم آنلاین قزوین، حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از ساماندهی هشت گلزار شهدا در استان با اعتبار ۳۴۵ میلیون تومان در سالجاری خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۸۸ باب گلزار شهدا در سطح استان وجود دارد که ۵۶ گلزار در شهر‌ها و ۳۳۲ گلزار با یک هزار و ۲۹ مزار شهید در روستا‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه تعویض سنگ مزار شهدا از جمله مطالبات خانواده‌های شاهد و ایثارگر است، خاطر نشان کرد: البته تاکنون بیش از ۹۰‌درصد تعویض و مرمت و بازسازی شده و مابقی نیز در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اضافه کرد: هزار و ۲۰۰ مزار شهید در گلزار شهدای قزوین وجود دارد که این آمار، ۵۰ درصد کل مزار‌های استان قزوین را تشکیل می‌دهد که در ۳۰ سال گذشته ساماندهی آن‌ها انجام شده و به دلیل شرایط آب و هوا نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

حقایق پور گفت: دیوارکشی، کف‌سازی، محوطه‌سازی، ساخت بنای مسقف، نصب قاب عکس شهدا و ساخت و نصب بنای مجسمه یادمان از جمله مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تامین روشنایی گلزار شهدا افزود: از مسوولان مرتبط دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم تا در این زمینه مساعدت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: هزار و ۴۲۲ کوچه، خیابان، پل، معبر و کلاس درس در استان قزوبن به نام مبارک شهدای هشت سال دفاع مقدس مزین و نام گذاری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها