هشدار مک ‌کین به ترامپ دربارۀ سرکوب رسانه‌ها

جان مک‌ کین، سناتور جمهوری‌خواه، به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، دربارۀ حملات مکرر علیه رسانه‌ها هشدار داده و آن را «بازتاب زبان دیکتاتورها» توصیف کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۳۸۳۶
هشدار مک ‌کین به ترامپ دربارۀ سرکوب رسانه‌ها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پرس تی وی، سناتور مک‌کین در گفت‌وگو با شبکۀ اِن‌بی‌سی، ترامپ را به درس گرفتن از تاریخ فراخواند و افزود نخستین کاری که همۀ دیکتاتورها انجام دادند، سرکوب رسانه‌های آزاد بوده است.

مک‌کین در این گفت‌وگو افزود: از رسانه متنفرم. اما واقعیت این است که ما به رسانه‌ها و مطبوعات آزاد نیاز داریم. اگر ما خواهان تداوم دموکراسی و حفظ آن هستیم به رسانۀ آزاد نیاز داریم.

وی که برای حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده بود، این اظهارات را در واکنش به توییت اخیر ترامپ که در آن از رسانه‌ها به عنوان «دشمن ملت امریکا» نام برده بود، بیان کرد.

این سناتور جمهوریخواه افزود بدون آزادی مطبوعات، «ما مقدار زیادی از آزادی‌های شخصی‌مان را در طول زمان از دست خواهیم داد.»

مک‌کین در عین حال تصریح کرد وی قصد ندارد رئیس‌جمهور جدید را دیکتاتور بخوانند، اما حملات علیه خبرنگارانی که صاحبان قدرت را به چالش می‌کشند، مشخصۀ دولت‌های خودکامه است.

ترامپ از زمان به دست گرفتن قدرت، موضع خصمانه‌ای را علیه رسانه‌ها در پیش گرفته است و مدام به رسانه‌ها که وی مدعی است «اخبار دروغ» به مردم می دهند، حمله‌ور شده است.

ترامپ پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی مدعی شده بود دولت وی قربانی اخبار جعلی شده است. وی بار دیگر این ادعا را روز شنبه در میان هوادارانش در ایالت فلوریدا بیان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها