دولت در تقسیمات جدید استان تهران، شهرستانهای غرب استان تهران خصوصا ملارد و شهر قدس را به البرز ملحق نماید

عباسی روز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار شد بیان داشت: در زمان تشکیل استان البرز و تفکیک از استان تهران، توزیع امکانات و زیر ساخت‌های استان به درستی انجام نشده و احقاق حق کرج و دیگر شهرستان‌ها به خوبی صورت نگرفته است.
عباسی روز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار شد بیان داشت: در زمان تشکیل استان البرز و تفکیک از استان تهران، توزیع امکانات و زیر ساخت‌های استان به درستی انجام نشده و احقاق حق کرج و دیگر شهرستان‌ها به خوبی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۱۴۵۷۱۴۵

به گزارش جام جم آنلاین البرز،نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد با اشاره به اینکه البرز رتبه آخر کشور را از نظر بودجه دارد، افزود: بودجه باید متناسب با جمعیت، امکانات و زیرساخت‌ها باشد که این گونه نیست.

وی اظهار داشت: بسیاری از ادارت استان البرز هنوز ساختمان اداری ندارند و بصورت استیجاری هستند درحالیکه باید این مسئله در زمان تفکیک، در بودجه دیده می‌شد که نشده و امروز استان با مشکلات عدیده‌ای مواجه است در نتیجه باید به استان ما نگاه ویژه صورت گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: حق البرز نه تنها در سال ۸۹ داده نشد بلکه پس از آن هم در بودجه، فقر و عقب ماندگی‌ها جبران نشد، از دولت سیزدهم انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشد.

نماینده مردم کرج در مجلس با اشاره به اینکه دست ما در مجلس برای تغییر بودجه باز نیست، گفت: دولت باید توجه لازم را در زمان بودجه ریزی به البرز با توجه به زیرساخت‌های حداقلی داشته باشد.

وی ریشه مشکلات بودجه‌ای البرز را ۱۳ سال پیش در زمان تفکیک استان عنوان کرد و افزود: مدیریت بسیاری از اماکن البرز اعم از دو سد کرج و طالقان، اردوگاه‌های آموزشی، زندان ها، برخی اماکن ورزشی و ... با استان تهران بوده و البرز حتی امکان استفاده از آن‌ها را هم ندارد.

وی افزود: حال که تقسیمات سیاسی جدید در استان تهران مد نظر دولت است مراقبت کنید این اتفاقات برای استان‌های جدید نیفتد و همچنین جهت جلوگیری از هر چه بزرگتر شدن دولت و هزینه‌های بالای ایجاد ساختار‌های جدید دولتی، انتظار داریم با عنایت به ساختار‌های آماده استان البرز و ظرفیت‌های موجود این استان، در این تقسیمات، شهرستان‌های غرب استان تهران خصوصا ملارد و شهر قدس به دلیل قرابت و همجواری به این استان منتقل شود.

استاد دانشگاه تهران در بخش دیگری اظهار داشت: در سیل سیستان و بلوچستان با بی توجهی ۵ میلیارد متر مکعب آب شرب از کشور خارج شد و ما دنبال این هستیم که از دریای عمان و خلیج فارس آب شرب برای استفاده مردم شیرین کرده و منتقل نماییم و باید برای مهار این آب‌ها و جلوگیری از سیل و استفاده بهینه از آن‌ها برنامه ریزی کنیم.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: لایحه آبخیزداری ۴ سال در کمیسیون‌های دولت ماند درحالی که آبخیزداری می‌تواند بهترین کمک برای ذخیره سیلاب‌های کشور و مهار سیلاب‌ها باشد اگر این کار در ابتدای سال انجام نشود خود مجلس رأسا طرح را به جریان خواهد انداخت.

وی گفت: در برنامه هفتم توسعه آوردیم که از ۴۰۰ میلیارد متر مکعب بارندگی سالانه که ۳۰۰ میلیارد متر مکعب آن از دسترس خارج می‌شود و تنها ۱۰۰ میلیارد آن استفاده می‌شود بطور صحیح استفاده شود و وزارتخانه‌های کشور (شهرداریها)، نیرو و جهاد کشاورزی در این زمینه باید به وظایف خود عمل کنند و این وزارتخانه‌ها باید تا انتهای برنامه هفتم ۱۵ درصد از ۳۰۰ میلیارد متر مکعب آب را ذخیره کنند.

نماینده مردم در مجلس اظهار داشت: شهرداری‌ها باید پای کار باشند درحالیکه با وقوع کمترین بارندگی، کمالشهر، ماهدشت و کرج با مشکل سیلاب مواجه می‌شوند، ولی با انجام این کار‌ها و خصوصا آبخیزداری می‌توان از این نعمت خدادادی بهترین استفاده را داشت.

عضو ناظر مجلس در شورای راهبری دانش بنیان با اشاره به اینکه مستندسازی اموال غیرمنقول کشور یکی از وظایف معاونت حقوقی ریاست جمهوری است، و مستند سازی املاک در اختیار آموزش و پرورش کشور و خصوصا استان البرز با توجه به کمبود فضای آموزشی استان نیازمند همراهی دولت است، گفت: باید دعوا‌های دستگاه‌ها در این زمینه توسط معاونت حقوقی رفع شود.

وی به دردسر‌های قانون جهش تولید مسکن پرداخت و افزود: در ماده ۹ تبصره ۲ آمده است که اراضی درجه یک و دو کشور، ایستگاه‌های تحقیقاتی و آموزشی باید مستثنی شوند.

دکتر عباسی ادامه داد: امنیت غذائی از اهمیت زیادی برخوردار است و نباید نسبت به مجموعه‌های تحقیقاتی بی تفاوت بود و نباید بدون اطلاع دستگاه‌ها اراضی آن‌ها را سند زد.

وی با اشاره به اینکه به واسطه طرح مذکور، وزارتخانه‌های علوم، کشاورزی و ... درگیر شده اند، گفت: شما باید در این موضوع ورود کنید و اختلاف دستگاه‌ها را برطرف نمایید و الا ما نمایندگان ناچار به استفاده از ابزار قانونی و طرح سوال از وزیر مربوطه در مجلس خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها