۸نکته درباره عملیات رژیم اشغالگر صهیونیستی در رفح‌

حماقت اسرائیلی حمایت آمریکایی

این روز‌ها رژیم صهیونیستی و ایالات متحده شرایط سختی را تجربه می‌کنند. آمریکا بواسطه اقدامات نابخردانه اسرائیل فشار‌های زیادی را متحمل شده و تلاش می‌کند با فرستادن آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور به سرزمین‌های اشغالی بتواند اوضاع را تا حدودی مدیریت کند.
این روز‌ها رژیم صهیونیستی و ایالات متحده شرایط سختی را تجربه می‌کنند. آمریکا بواسطه اقدامات نابخردانه اسرائیل فشار‌های زیادی را متحمل شده و تلاش می‌کند با فرستادن آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور به سرزمین‌های اشغالی بتواند اوضاع را تا حدودی مدیریت کند.
کد خبر: ۱۴۵۴۹۵۱
نویسنده محسن پاک آیین، دیپلمات ارشد حوزه روابط بین‌الملل
از سویی دیگر وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی هم کاملا بهم ریخته است. تقریبا در تمامی سرزمین‌های اشغالی تظاهرات اعتراضی علیه بنیامین نتانیاهو براه افتاده و بحث استیضاح و برکناری او از سوی کنیست به عنوان یک احتمال جدی مطرح است. اگر این اتفاق بیفتد تردیدی نیست که نخست وزیر رژیم صهیونیستی محاکمه خواهد شد و سرنوشت بدی در انتظار او است.
 
در چنین اوضاعی ایالات متحده به عنوان حامی و هدایت کننده اصلی رژیم صهیونیستی دست به تحرکات بیشتری زده تا به زعم خود شرایط را در اراضی اشغالی تعدیل و موضع را به نفع بنیامین نتانیاهو تقویت کند. این تلاش البته در حالی صورت می‌گیرد که در سراسر آمریکا اعتراضات دانشجویی فراگیر شده و دانشجویان به حمایت از مردم غزه و ابراز تنفر از رژیم صهیونیستی پرداختند. طبعا مقامات کاخ سفید تلاش دارند تا با فرستادن وزیر خارجه به سرزمین‌های اشغالی نشان دهند که می‌خواهند برای کاهش بحران در داخل ایالات متحده به سران رژیم صهیونیستی بقبولانند که حمله به رفح در شرایط فعلی گزینه مناسبی برای اسرائیل نیست. 
 
البته این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که به طور معمول و براساس تجارب گذشته همواره از جمله پیامد‌های سفر مقامات آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی انجام یک اقدام نظامی شدید از صورت رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین است و آمریکایی‌ها اگرچه مدعی تلاش برای تعدیل اوضاع هستند، اما در نهایت هدف اصلیشان حمایت از رژیم اشغالگر قدس و بنیامین نتانیاهو است. رویکرد‌های آمریکا از گذشته تاکنون همواره نشان داده است که آن‌ها به هیچ وجه خواهان آن نیستند که پایان جنگ همراه با پیروزی حماس و مردم فلسطین باشد. 
 
شواهد حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح کاملا آرایش نظامی به خود گرفته و قصد دارد بار دیگر مردم بی دفاع فلسطین را تحت شدیدترین حملات زمینی و هوایی قرار دهد. در شرایطی اسرائیل مهیای این عملیات است که تمام کشور‌ها و همچنین سازمان ملل متحد مخالف شدید خود را با این اقدام اعلام کردند.
 
از سویی دیگر تلاش‌های دیپلماتیک هم بواسطه ریاض به عنوان واسطه میان رژیم صهیونیستی و حماس در حال انجام است. این در حالی است که این نیروی مقاومت اکنون دست بالا را دارد و مثل گذشته بر آزادی زندانیان فلسطینی و ترک مخاصمه به صورت دائم و همچنین بازگشت آوارگان به سرزمین‌های خود تاکید می‌کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها