گفت‌وگوی «جام‌جم» با تهیه‌کننده و مجری برنامه موسیقایی شبکه نسیم

شگفتانه‌های نسیم‌آوا در فصل پنجم

به مناسبت سالروز میلاد هشتمین امام شیعیان(ع)

پخش مجموعه‌های امام‌رضایی از تلویزیون

مهر به امام‌رضا(ع) برای همیشه در دل زائر و مجاور نقش بسته است. فرقی نمی‌کند همسایه امام مهربانی‌ها باشی یا از کیلومترها دورتر سلامی به آقا عرض کنی، همواره قلب ایرانی‌ها برای مولای‌شان می‌تپد.
کد خبر: ۱۴۵۷۴۳۲
 
بسیاری در ایام دهه کرامت دل‌شان می‌خواهد از نزدیک به ساحت آقا عرض‌ادب کنند، اما این امکان برای‌شان وجود ندارد. از همین‌رو برنامه‌های متنوع و متعددی با همکاری مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از شبکه‌های مختلف صداوسیما برای دلدادگان حضرت پخش می‌شود.
   
ویژه‌برنامه نخبگانی توحیدخانه 
فصل جدید برنامه «توحیدخانه» محصول همکاری مشترک شبکه یک سیما و مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با موضوع «عدالت برای همه و ظلم برای هیچ‌کس» شعار پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع)،ازحرم مطهر رضوی با حضور مهمانان خارجی پنجمین کنگره بین‌المللی حضرت‌رضا(ع) روی آنتن شبکه یک سیما رفت.در این برنامه نخبگان، مفسرین و مروجین دین مبین اسلام به تبیین موضوع عدالت‌محوری در سیره ائمه‌اطهار و حضرت‌رضا(ع) می‌پردازند.
   
میدون خراسون
برنامه «میدون خراسون» درواقع معرفی و رونمایی از آثار هنرمندانی است که در حوزه سرود و موسیقی رضوی اثر هنری خلق کرده‌اند که به ساحت مبارک امام هشتم شیعیان هدیه می‌شود. در هر قسمت از برنامه به یکی از اشعار و موسیقی‌های رضوی پرداخته شده است و هر هنرمندی که در وصف و مدح امام‌رضا(ع) شعری سروده یا آواز و ترانه‌ای خوانده است، معرفی می‌شود. بخش موسیقی نواحی و اقوام یکی دیگر از بخش‌های این برنامه با اجرای رسول نجفیان است و این برنامه به آثار هنرمندانی از سراسر کشور می‌پردازد که در حوزه موسیقی و شعر رضوی، آثاری را خلق کردند. ازجمله بزرگان شعر و ادب پارسی که آثارشان در برنامه قرائت می‌شود می‌توان به قیصر امین‌پور، رهی معیری و اخوان ثالث اشاره کرد.در میدون خراسون از صدای صلوات خاصه انصاریان، شعر مرحوم آقاسی، دعاهایی با صدای مرحوم موذن‌زاده اردبیلی، «من آمده‌ام ای شاه» استاد محمدعلی کریم‌خانی مورد توجه قرار می‌گیرد.این برنامه از ۲۲ اردیبهشت تا اول خرداد ساعت ۱۹ از شبکه یک سیما پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۶ از شبکه افق است.
   
سمت اقیانوس
مجموعه مستند «سمت اقیانوس» به تهیه‌کنندگی مسعود زارعیان، روایتی دیدنی از حال و هوای زائران حرم امام‌رضا(ع) است. این مجموعه مستند که فصل اول آن روی آنتن است، در ایام دهه کرامت هر روز ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه از شبکه یک سیما پخش می‌شود. سمت اقیانوس با همکاری بنیاد بین‌المللی امام‌رضا(ع) در گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه یک سیما تهیه و تولید شده است.در این برنامه از زبان مردم عادی به کرامات، فضایل، معجزه و ارتباط دلی مردم با امام رئوف(ع) پرداخته شده است و هرکس قصه و نگاه خودش به حضرت‌رضا(ع) را بازگو می‌کند.
   
سریال روزی روزگاری برادر
همزمان با آغاز دهه کرامت، سریال تلویزیونی «روزی روزگاری برادر» به کارگردانی محمدرضا آهنج و تهیه‌کنندگی سجاد اسدی، با مشارکت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از جمعه ۲۱ اردیبهشت روی آنتن شبکه سه صداوسیما در حال پخش است.مطالعات پژوهشی داستان سریال، حدود پنج سال طول کشیده است و پس از ارائه طرح سریال توسط شبکه سه سیما به آستان قدس رضوی، ایده و فیلمنامه مورد استقبال قرار گرفت و با مشارکت آستان، تولید سریال کلید خورد که در ادامه مجموعه‌های دیگری همچون بنیاد شهید خراسان‌رضوی و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز به‌عنوان حامی به  این حرکت فرهنگی پیوستند.
   
برنامه پناه
برنامه «پناه» هر شب ساعت ۲۲ به‌صورت زنده در حرم رضوی و از شبکه دو روی آنتن خواهد رفت و در دهه کرامت با دعوت از مهمانان مرتبط و کارشناسان مذهبی در مورد سیره و کرامات اخلاقی حضرت امام‌رضا(ع) و خواهر گرامی آن حضرت، حضرت فاطمه‌معصومه(س) به گفت‌وگو خواهد پرداخت. سخنرانی واعظان در حرم رضوی و حرم حضرت فاطمه‌معصومه(س) در قم و پخش مولودی‌خوانی و کلیپ‌های تصویری مرتبط با دهه کرامت از دیگر برنامه‌های شبکه دو در این ایام خواهد بود.
   
تا نیایش
گروه معارف شبکه تهران دهه کرامت را باتدارک ویژه دوبرنامه«تا نیایش» و«کرامت‌ رضوی»راگرامی می‌دارد.برنامه ظهرگاهی تا نیایش از روز پنجشنبه، ۲۷ تا دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه به مدت پنج روز به مناسبت دهه کرامت حوالی ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه روی آنتن می‌رود. این برنامه ترکیبی به‌صورت زنده و مستقیم از مشهد مقدس، حرم مطهر امام‌رضا(ع) به تهیه‌کنندگی علیرضا هنرمند و محمد جوادی‌نژاد پخش می‌شود. تا نیایش با بخش گفت‌وگو (مجری و کارشناس)، پخش تصاویر زائران حرم امام‌رضا(ع) و پلی‌بک‌ها تماشایی خواهد بود. ویژه‌‌برنامه ترکیبی کرامت رضوی نیز از ۲۷ اردیبهشت‌ماه به مدت پنج شب ساعت ۲۴ به‌‌صورت زنده و ترکیبی از حرم رضوی دردهه کرامت تماشایی می‌شود.بخش گفت‌وگو باکارشناس، پخش تصاویر زائران حرم امام‌رضا(ع)، مدیحه‌سرایی و پلی‌بک‌های مرتبط با برنامه از بخش‌های تماشایی این برنامه است.
   
یاد خدا
برنامه گفت‌وگو محور «یاد خدا» با حضور کارشناسان مختلف و با موضوع گرامیداشت دهه کرامت از روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت هرشب‌ساعت۲۰روی آنتن شبکه‌قرآن ومعارف سیمامی‌رود.پخش سخنرانی‌های علماوروحانیون از حرم مطهر حضرت‌معصومه‌(س) در باب دهه کرامت هر شب ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به‌صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.همچنین برقراری ارتباطات مستقیم و پخش تصاویر زنده از جشن‌ها و سخنرانی‌های مختلف در صحن‌های بارگاه ملکوتی امام‌رضا(ع) از دیگر برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیماست.پخش میان‌برنامه‌های مناسبتی، مجالس مولودی‌خوانی، قرائت ادعیه‌های مختلف و ترتیل جزءخوانی نیز از تدارک شبکه قرآن  ومعارف سیما در دهه کرامت است.
   
منم بچه‌مسلمان
ویژه‌برنامه «منم بچه‌مسلمان» یکی از تولیدات جذاب شبکه قرآن و معارف سیما ویژه دو گروه سنی خردسال و کودک است که به‌صورت روزانه ساعت ۱۶ پخش می‌شود.این برنامه با ساختار ترکیبی نمایشی به موضوعاتی همچون وضو، صدقه، بخشنده‌بودن، عیادت از بیماران، مسئولیت‌پذیری، صرفه‌جویی، اعتمادبه‌نفس، اتحاد و همدلی،کمک به پدرومادر، و راست‌گویی می‌پردازد.محتوای این برنامه توسط چهار نویسنده توانمند آماده شده است تا بتوان حلاوت ارتباط با حضرت‌رضا(ع) را در قالب بازی و شادی به کودکان انتقال داد. همچنین آیتم قصه این برنامه نیز برگرفته از کتاب‌های موسسه به‌نشر آستان قدس رضوی است و در انتها نیز به معرفی آنها می‌پردازد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها