منابع فلسطینی از چندین عملیات مقاومتی در کرانه باختری علیه صهیونیست‌ها خبر دادند که شامل تیراندازی و انفجار بمب و پرتاب بمب آتشزا بوده است.
کد خبر: ۱۴۱۰۶۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، نظامیان رژیم صهیونیستی به منزلی در شهرک «بیت امر»در شمال الخلیل حمله ور شدند و ضمن شکستن پنجره این منزل، ساکنان این منزل را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

25 عملیات مقاومتی طی ساعات گذشته

منابع فلسطینی اعلام کردند که مبارزان فلسطینی طی ساعات گذشته 25 عملیات مقاومتی شامل تیراندازی، انفجار بمب، پرتاب مواد آتشزا و مقابله با حملات شهرک نشینان در کرانه باختری انجام دادند.

مرکز فلسطینی «معطی» در این باره اعلام کرد: 6 عملیات تیراندازی، دو انفجار بمب، پرتاب یک بمب آتشزا، سوزاندن یک پست نظامی و 4 عملیات مقابله با شهرک نشینان و از بین بردن خودرو آنها و درگیری در 20 نقطه در کرانه باختری رخ داده است.

طبق این گزارش، درگیری با اشغالگران در رام الله، جنین، قلقیلیه، نابلس، طولکرم، اریحا رخ داده است و در شهر رام الله در درگیری با شهرک نشینان یک شهرک نشین زخمی و خودرو آنها منهدم شد.

مبارزان فلسطینی در شهرک «میراف» و فلکه «الشهدا» و گذرگاه «الجلمه» و« قباطیه» در«جنین» به سوی نظامیان صهیونیست تیراندازی کردند و در «عزون» در «قلقیلیه» یک پست نظامی را به آتش کشیدند.

همچنین مبارزان فلسطینی در نزدیکی «عزون»، نظامیان رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند و پس از هدف قرار دادن یک مرکز نظامی با بمب آتشزا آنرا به آتش کشیدند. در طولکرم هم مبارزان فلسطینی به سوی نظامیان صهیونیست تیراندازی کردند.

شهادت 112 فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی به دست صهیونیست‌ها

سازمان ملل اعلام کرد که رژیم صهیونیستی 112 فلسطینی را از ابتدای سال 2023 تا 29 مه در کرانه باختری به شهادت رسانده است. سازمان ملل توضیح داد که این عدد دو برابر آماری است که تل آویو در مدت مشابه سال گذشته در کرانه باختری به شهادت رسانده است.

در گزارش سازمان هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل آمده است: از 1 ژانویه تا 29 مه 2023، اسرائیل 112 فلسطینی را در کرانه باختری از جمله قدس شرقی به شهادت رسانده است. در گزارش مذکور آمده است که این عدد، بیش از دو برابر فلسطینیان شهید در مدت مشابه سال گذشته است.

از میان این فلسطینیان، 5 نفر به دست شهرک نشینان صهیونیست به شهادت رسیده اند. 4 هزار و 296 نفر نیز در درگیری با صهیونیست‌ها از ابتدای سال جاری تا 29 مه، مجروح شده‌اند

صهیونیست‌ها 409 بار به فلسطینیان و دارایی آنها تعرض کردند که در 304 مورد خسارت وارد شد و در 105 مورد فلسطینیان مجروح شدند.در این مدت و در عملیات فلسطینیان در اراضی اشغالی و اسرائیل، 18 اسرائیلی کشته و 111 نفر مجروح شدند. رژیم صهیونیستی در این مدت منزل 575 فلسطینی را تخریب کرده است.

حضور مقامات ارشد حماس و جهاد در قاهره

هیئتی بلندپایه از جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش به دعوت رسمی مصر در قاهره به سر می‌برد.این هیئت متشکل از «اسماعیل هنیه»، «صالح العاروری»، «خالد مشعل» و «روحی مشتهی» است.

جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که این هیئت در جریان سفر به قاهره با مسئولان مصری دیدار کرده و برخی مسائل سیاسی و میدانی را با آنان پیگیری و بررسی خواهد کرد.

«زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسین هم ظهر روز گذشته وارد قاهره شده بود. این سفر با هدف گفتگو با مقامات سرویس اطلاعاتی مصر و مسئول پرونده فلسطین، برای بحث در مورد فرصت‌های تداوم آرامش در نوار غزه و مسائل دوجانبه انجام می‌شود.

انتقاد حماس از آپارتاید تل آویو

جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که موافقت دیوان عالی رژیم صهیونیستی با کوچاندن فلسطینیان ساکن منطقه «مسافر یطا» در الخلیل به بهانه برگزاری مانور و تمرینات نظامی، بازتاب دهنده همدستی و همراهی دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی با سیاست‌های نژادپرستانه و فاشیستی دولت این رژیم در حق ملت فلسطین با هدف کوچاندن آنان و یهودی سازی اراضی آنان است.

این جنبش در بیانیه ای مطبوعاتی تصریح کرد که این تصمیم دشمن صهیونیستی در شرایطی اتخاذ شده که مسئولان اسرائیلی اخیرا ساخت 6 شهرک صهیونیست نشین در منطقه مسافر یطا در جنوب الخلیل با هدف اسکان یهودیان در این منطقه را به تصویب رساندند.

جنبش حماس ضمن محکومیت شدید این تصمیم نژادپرستانه، بار دیگر تاکید کرد که ملت فلسطین هرگز اجازه پیشبرد و اجرای طرح های باطل و اشغالگرانه صهیونیست ها را نخواهد داد و در برابر پروژه ها و برنامه های شوم دشمن صهیونیستی قاطعانه ایستاده است.

این جنبش از جامعه جهانی و سازمان ملل دعوت کرد سیاست سکوت و عدم بازخواست مقامات اسرائیلی به سبب جنایات علیه ملت فلسطین و نقض حقوق بشر را کنار گذاشته و از ملت فلسطین تا پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل خویش به پایختی قدس حمایت کنند.

«آنروا» در آستانه فروپاشی مالی

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «آنروا» در آستانه فروپاشی مالی قرار دارد. وی کشورهای حامی مالی این آژانس را به عمل به تعهدات خود فراخواند.

آنتونیو گوترش در نشست کمیته ویژه اعلام کمک های مالی آنروا در مقر سازمان ملل در نیویورک تصریح کرد که همه ما می‌دانیم آژانس آنروا چه نقش اساسی به عنوان یک شبکه امن مالی در حمایت از افراد و حفظ ثبات و امنیت منطقه ای دارد اما با این حال این آژانس با بحران مالی و نیازهای شدید مواجه است.

گوترش اشاره کرد که بسیاری از کشورهای تامین کننده منابع مالی آنروا اخیر اعلام کردند که کمک‌های خود به این نهاد بین المللی را کاهش خواهند داد که این بسیار نگران کننده است.

وی گفت که کسری بودجه آنروا به حدود 75 میلیون دلار رسیده است و با این حال باید گفت که در آستانه فروپاشی مالی قرار دارد. دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که با این شرایط، زندگی میلیون ها آواره فلسطینی که متکی به خدمات رسانی آنروا هستند، در خطر خواهد بود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها