رئیس اداره راه و شهرسازی دشتستان گفت؛

تکمیل سامانه املاک و اسکان در گرو همکاری دیگر ارگان ها

تکمیل شدن سامانه املاک و اسکان مستلزم همکاری سازمانهای دولتی و دیگر نهادهای مرتبط می باشد.
کد خبر: ۱۴۵۷۲۴۳
نویسنده زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

به گزارش جام جم-زهرا هوائی رئیس اداره راه و شهرسازی دشتستان گفت:سامانه املاک و اسکان به اندازه تامین مسکن اهمیت دارد،فلذا همه دستگاهها موظف به ارائه آمار و اطلاعات مربوطه در این خصوص می باشند.شهرداری در شهرهای بالای صد هزار نفر جمعیت مکلف به شناسایی خانه های خالی از سکنه است ،عزم دولت جهت شناسایی اینگونه  خانه ها جدی است.
هوائی عنوان نمود:تعامل بین دستگاههای حاکمیتی و نهادها برای این مسئله ضرورت دارد.
وی افزود،کلیه سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی،مستاجرین و مالکین واحدهای مسکونی می بایست اطلاعات و محل سکونت خود را در سامانه املاک و اسکان به نشانیamlak.mrud.ir درج کنند.
رئیس اداره راه و شهرسازی دشتستان گفت:یکی از مهمترین اهرم های کنترل بازار مسکن،ثبت اطلاعات مالک و مستاجرین در سامانه املاک و اسکان می باشد.
وی افزود:داشتن کد رهگیری مزایای بسیاری داشته و ماده۱۸قانون جهش تولید مسکن ،بر نظارت بازار مسکن تاکید دارد که دولت با راه اندازی سامانه ثبت قرارداد اجاره مسکن این امکان را فراهم نموده تا مردم بتوانند بصورت رایگان اقدام به ثبت قرارداد اجاره مسکن خود جهت دریافت کد رهگیری نمایند.
زهرا هوائی،علت کمبود مسکن در کشور دلیل نبود مسکن نیست بلکه بخاطر وجود خانه های خالی از سکنه است، خانه های خالی از سکنه مشمول پرداخت مالیات می شوند.
وی گفت:دستگاههای دولتی و دیگر نهادها جهت اطلاع رسانی به راه و شهرسازی کمک  نموده تا مردم هر چه سریعتر در سامانه مذکور اقدام به ثبت اطلاعات مسکن خود نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها