استاندار ایلام

شورا‌ها مصداق مردم‌سالاری هستند

استاندار ایلام گفت: شورا‌ها از پدیده‌های مترقی جمهوری اسلامی و تجلی‌گاه خرد جمعی هستند و مردم‌سالاری در شورا‌ها مصداق می‌یابد.
کد خبر: ۱۴۵۷۰۱۹


به گزارش خبرگزاری جام جم آنلاین ؛ حسن بهرام نیا در همایش گرامی‌داشت روز شورا‌ها در سالن جلسات استانداری ایلام، اطهار کرد: شورا‌ها یکی از پدیده‌های مترقی نظام جمهوری اسلامی و تجلی‌گاه‌های خرد جمعی است که با آن می‌توان به بهترین برنامه‌ها با کمترین خطا و انحراف رسید.

وی با بیان این‌که زحمات و تلاش‌های اعضای شورا‌ها بر کسی پوشیده نیست، افزود: ظرفیت شورا‌ها یک ظرفیت بالقوه است که هنوز آن‌چنان که باید و شاید بالفعل نشده است و به هر میزان که کار به مردم واگذار شود، توفیقات بیشتری در عرصه‌های مختلف داریم و نقش شورا‌ها برای پیشبرد امور کشور تعیین کننده است.

بهرام‌نیا ۳۲ درصد جمعیت استان را روستایی و ۶۸ درصد را شهری عنوان کرد و گفت: از شورا‌ها انتظار داریم در ارتباط با تحقق شعار سال فعال باشند به نحوی که مردم در پایان سال، برکات آن را بر سر سفره‌های خود ببینند.

استاندار ایلام افزود: شورائیان در راستای جهش تولید با مشارکت مردم، در تشویق مردم به توسعه تعاونی‌ها فعال باشند که بخش عمده‌ای از این تعاونی‌ها در روستا‌ها امکان تشکیل دارند.

وی با بیان این‌که شهرنشینی باعث وارد شدن لطمه در حوزه تولیدات کشاورزی، دامی و فرآورده‌های لبنی شده است، عنوان کرد: شورا‌ها زمینه و شرایط مناسب برای مهاجرت معکوس به روستا‌ها را فراهم کنند و دولت نیز امتیازات و مشوق‌هایی برای این کار در نظر گرفته است.

بهرام‌نیا با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان ایلام در حوزه گردشگری طبیعی از اعضای شورا‌های شهر و روستا خواست در خصوص جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای بالفعل شدن این قابلیت‌های بکر و دست نخورده ایلام، فعال‌تر شوند.

وی یادآور شد: رفع معارضان طرح‌های عمرانی و اقتصادی از دیگر انتظارات مسئولان ارشد استان از اعضای شوراهاست و باید از ظرفیت شورا‌ها برای رفع این تعارضات استفاده کرد تا شاهد آبادانی و توسعه شهر‌ها و روستا‌ها باشیم که نفع آن به مردم محلی هر منطقه خواهد رسید.

در پایان این نشست، تعدادی از اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌های استان ایلام به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل مربوط به شورا‌ها پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها