معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت:

تشکیل دبیرخانه میز صادرات صنایع دستی و فرش دستبافت در فارس

تشکیل دبیرخانه میز صادرات صنایع دستی و فرش دستبافت گامی برای ارزآوری و حمایت از مجموعه بافندگان استان است.
کد خبر: ۱۴۵۶۸۴۷

به گزارش جام جم آنلاین،محمد فرخ زاده گفت: اتاق بازرگانی به نمایندگی از بخش خصوصی، اتحادیه صنایع دستی به نمایندگی از مجموعه های دارای مجوز از میراث فرهنگی و اتاق تعاون به نمایندگی از شرکت های تعاونی در کنار افراد حقیقی، اعضای ثابت میز صادرات خواهند بود.

تشکیل دبیرخانه میز صادرات صنایع دستی و فرش دستبافت در فارس
رییس کارگروه صنایع دستی و فرش دستباف استان تاکید کرد مشارکت میان دولت، بخش خصوصی و بخش تعاون و اتحاد استراتژیک این سه بخش، گام موثری برای تقویت صادرات خواهد بود و محدودیتی نیز برای مدعوین وجود ندارد و در جلسات از کارآفرینان و صاحبان صنایع هم دعوت می شود..
وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان در استان فارس نیاز به حمایت دارند، افزود: میز صادرات صنایع دستی و فرش دستبافت علاوه بر ارز آوری و تقویت چرخه طراحی و تولید می‌تواند نقش موثری در حمایت از بافندگان استان داشته باشد؛ متولیان از سال ها قبل بایستی برای حفظ بازار این کالای استراتژیک تلاش شبانه روزی می کردند.
به اعتقاد فرخ زاده برای صادرات نیاز به ارتقا استانداردها و بالا بردن کیفیت و نقش های محصولات داریم و این میز زمینه تکمیل چرخه تامین و ارزش فرش دستبافت و دست بافته های داری فاخر را فراهم و موجب شناساندن ظرافت هنر ایرانی و صدور فرهنگ ایرانی خواهد شد.
معاون استاندار فارس با اشاره به تصورات عموم، فرش و دستبافته‌های های داری ایران در هیچ کجای جهان تحریم نیست و تنها کشور آمریکا آن را تحریم کرده است، گفت: متاسفانه در سال های گذشته فضای صادرات این کالاهای پرطرفدار جهانی مورد غفلت قرار گرفته و انتظار می رود دبیرخانه میز صادرات صنایع دستی و فرش دستبافت تلاش کند از طریق سفارت خانه ها و رایزنان بازرگانی، سازمان توسعه تجارت و خصوصاً نمایشگاه های بین المللی، فضای کسب و کار فرا ملی را رونق ببخشند.
در جلسه گروه کاری صنایع دستی و فرش دستباف و جلسه میز توسعه صادرات استان مرضیه فتحی به عنوان دبیر این میز انتخاب شد.
همچنین در این نشست فتحی، صلاح فرد، اسماعیلی، تعبدی و مصطفوی به ترتیب بیشترین آرا را اخذ و خانم هلن حیدری و آقای حیدری به عنوان اعضای علی‌البدل میز تعیین شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها