مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان:

یک هزار و ۱۷ روستا، راه آسفالت شده مناسب دارند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: از یک هزار و ۷۲ روستای استان  =همدان هزار و ۱۷ روستا راه آسفالت شده مناسب دارند.
کد خبر: ۱۴۵۶۴۲۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، مهرداد آهکی اظهار داشت: تا پایان سال گذشته دو هزار و 806 کیلومتر از این راه‌ها آسفالت‌ شده است و هم‌اکنون از راه‌های روستایی استان همدان ( با احتساب راه‌های شبکه ) 215 کیلومتر شنی و 338 کیلومتر خاکی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه از مجموع هزار و 72 روستای استان، هزار و 17روستا راه آسفالت‌ شده مناسب دارند، افزود: با توجه به اینکه اولویت اول اجرای آسفالت،‌ روستاهای با جمعیت بیش از 50 خانوار بوده تمامی روستاهای بالای 50 خانوار استان از راه آسفالته مناسب برخوردار گشته و در اولویت دوم روستاهای بین 20 تا 50 خانوار فاقد آسفالت در دستور کار این اداره قرار گرفته است که 7روستا بین 20 تا ۵۰ خانوار فاقد آسفالت باقی مانده است   و الباقی 48 روستای فاقد آسفالت زیر 20 خانوار جمعیت دارند.

وی ادامه داد: در سال گذشته علی‌رغم مشکلات فراوان در زمینه تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های عمرانی عملیات احداث حدود53 کیلومتر راه روستایی آسفالته به اتمام رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: ابتکار قابل توجه این اداره کل در رابطه با احداث راه‌های روستایی استفاده از ظرفیت خیرین است که در سال گذشته  پروژه عبدالرحیم- ورکش، دولت آباد – ورکش و قبچاق ایده‌لو شهرستان همدان با محوریت و همکاری این اداره کل و همکاری بسیج سازندگی استان همدان (تامین قیر) و مشارکت خیرین، شرکت‌های همدان یولساز و ورکش راه الوند با این روش اجرا  و آسفالت شده است.

آهکی افزود: در سال گذشته پروژه‌های راه‌های روستایی اکبر‌آباد و قشلاق بابا رستم شهرستان  نهاوند توسط  این اداره کل ( انعقاد قراداد با پیمانکاران  و مدیریت پروژه ) با همکاری بسیج سازندگی استان همدان (به صورت تامین قیر ) آسفالت شده است، همچنین در محور آبهندو – برکت آباد تامین قیر و عملیات اجرای روسازی و آسفالت توسط بسیج سازندگی و اکیپ امانی  اداره راهداری شهرستان همدان انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین اتمام پروژه آسفالت راه روستایی حاجی مقصود در شهرستان همدان و احداث راه روستایی گولوند در شهرستان ملایر و راه روستایی دولی – انجیر باغی در شهرستان کبودرآهنگ با مساعدت مالی شرکت اسکان ایران ( بنیاد علوی) می‌باشد.

آهکی گفت: در پایان با توجه به مشکلات موجود در  احداث راه‌های روستایی از جمله کمبود منابع مالی وجود معارضین و محدود بودن شرایط فصلی اجرای کار که منجر به طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌ها می‌شود از روستاییان عزیز تقاضای همکاری و صبر و شکیبایی تا حصول نتیجه را داریم و مطمئن باشند همکاران ما با تلاش فراوان پیگیر حل این مسائل و مشکلات هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها