نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

مازوت سوزی نیروگاه تبریز متوقف شود

امام جمعه تبریز:

سیره و اندیشه امامین انقلاب برگرفته از قرآن است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز اظهار کرد: اگر کسی در سیره امامین انقلاب و امر کشورداری و هدایت تردیدی دارد یا قرآن را نشناخته یا فهمی سطحی از قرآن دارد زیرا تمامی اندیشه ها و سیره امامین انقلاب برگرفته از قرآن است.
کد خبر: ۱۴۵۶۴۰۴
نویسنده بهروز فروغی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم در ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای در دانشگاه تبریز، با بیان اینکه این کنگره بزرگ ترین کنگره علمی بعد از انقلاب است، اظهار کرد: معمولا بزرگان، مفاخر دینی و پیشگامان تحول ساز بشری که در یکی از عرصه های علوم در میان مردم برجسته می شوند ظرفیت ها و توانمندی های دیگر آنها، مغفول می ماند و خواص نیز توجه کمتری به این موضوع بااهمیت دارند.

وی ادامه داد: عموم مردم امام راحل را در قامت بنیان گذار و مرجع تقلید می شناسند و اطلاعی از ابعاد فلسفی و عرفانی و سایر تخصص های ایشان ندارند و همین مساله در مورد رهبر معظم انقلاب نیز صدق می کند، عموم مردم ایشان را در ابعاد فقاهتی و رهبری سیاسی می شناسند و از دیگر اندیشه ها و تخصص های ایشان در علوم اسلامی، انسانی، تفسیر، تاریخ و هنر اسلامی اطلاعی ندارند.

آیت الله آل هاشم تاکید کرد: این کنگره که اندیشه های رهبری در علوم مختلف از جمله قرانی را مورد توجه قرار داده باید ادامه یابد و تقویت شود.

وی بر جامعیت و ابعاد شخصیتی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد و گفت: برای شناخت اندیشه های رهبری، باید به منطومه فکری ایشان با محوریت سیره علمی و عملی رجوع و دقت کرد و اگر فردی می خواهد کاری عملی در این زمینه انجام دهد متوجه می شود که سیره ایشان از نظام هماهنگ برخوردار بوده و تغایر و تضادی در اندیشه های ایشان وجود ندارد و همگی ریشه در اسلام دارند.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه، شخصیت فکری رهبر معظم انقلاب متاثر از قرآن است از نظر ایشان علاج تمامی دردها، ضعف ها و چالش های دنیای اسلام در چنگ زدن به قران است و قرآن مهم ترین و راهبردی ترین وسیله برای رهایی از مشکلات است.

وی بر اهمیت توجه به عظمت و جامعیت قرآن تاکید کرد و گفت: قرآن پیامی جاویدان است که انسان ها را به سوی سعادت و سلامت هدایت می کند و همه چیزهایی که برای سعادت بشریت نیاز است در قرآن آمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها