یدیعوت آحارانوت:

حماس را نمی‌توان در رفح نابود کرد

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت امروز شنبه نوشت که حتی در صورت انجام عملیات گسترده ارتش اشغالگر در سراسر رفح، حماس و زیرساخت‌های آن نابود نخواهد شد.
کد خبر: ۱۴۵۶۲۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، یدیعوت آحارانوت با انتشار یادداشتی نوشت که حتی اگر ارتش رژیم صهیونیستی عملیات گسترده‌ای انجام دهد، جنبش حماس باقی خواهد ماند و از بین نخواهد رفت.

این روزنامه به نقل از برخی منابع در ارتش اشغالگر که هویتشان را فاش نکرد، نوشت: «تصمیم گیری در مورد موضوع روز آینده (پس از جنگ) و توضیح دلیل بن‌بست ایجاد شده توسط رهبری سیاسی در این موضوع اهمیت حیاتی دارد».

این در حالی است که  «روز پس از جنگ غزه» به ترتیبات مربوط به نوارغزه و اینکه چه کسی بر آن حکومت خواهد کرد، با این فرض که حماس را می‌توان حذف کرد، مطرح است. اما منابع آگاه در ارتش رژیم اسرائیل اذعان می‌کنند که حتی اگر عملیات کنونی علیه رفح در سراسر آن صورت گیرد، حماس و زیرساخت‌های آن نابود نخواهد شد. 

امروز دورون ماتزا از مقامات سابق نهادهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی نیز اعتراف کرد که حمله زمینی به رفح نه تنها موجب نابودی حماس و آزادی اسرای اسرائیلی نخواهد شد که «موجب از بین رفتن بیشتر نقاط قوت اسرائیل و تعمیق موفقیت‌های دشمن آن» خواهد شد. 

تحلیلگران سیاسی و نظامی مختلفی تایید می‌کنند که مقاومت فلسطین ارتش اشغالگر را از روزی که تصمیم به ورود به شهر رفح در جنوب نوار غزه گرفت، پشیمان خواهد کرد، بویژه که از قبل از این تصمیم آگاه بوده و ماه ها برای این روز خود را آماده کرده است. 

newsQrCode
برچسب ها: حماس رفح جنگ غزه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها