تیرچه پیش تنیده چیست؟ معرفی کاربرد، مزایا و معایب استفاده

تیرچه پیش تنیده چیست

آغاز ساخت پل در طول رودخانه کاجو محدوده بخش پلان و پیرسهراب چابهار

فرماندار شهرستان چابهار گفت: پل در محدوده شهرداری پلان که در مسیر اصلی رودخانه بزرگ کاجو قرار دارد با تزریق اعتبار ۲۰ میلیارد ریال بزودی ساخته می‌شود.
کد خبر: ۱۴۵۶۱۵۵

 به گزارش جام جم آنلاین،فرماندار شهرستان چابهار گفت: ساخت چندین پل در طول رودخانه کاجو محدوده روستا‌های بخش‌های پلان و پیرسهراب چابهار خدمتی ماندگار از دولت سیزدهم است که در طول ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.
جواد سپاهی افزود: ساخت پل در محدوده شهرداری پلان که در مسیر اصلی رودخانه بزرگ کاجو قرار دارد با تزریق اعتبار ۲۰ میلیارد ریال بزودی ساخته می‌شود.
وی افزود: شروع ساخت پل روستای عارو بازار با اعتباری بیش از دو میلیارد ریال توسط راهداری و دهیاری در آینده نزدیک یکی دیگر از طرح های  عمرانی این منطقه است که ساخت آن آغاز می‌شود.
فرماندار چابهار تصریح کرد: به دلیل اینکه مسیر رودخانه از عارو بازار می‌گذرد این مسیر نیاز به یک پل دارد که تامین اعتبار شده و پیمانکار آن مشخص که بدون تاخیر عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ساخت پل روستای گزانی هم با اعتبار یک میلیارد ۲۰۰ میلیون ریال به اتمام رسیده و بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: شروع ساخت پل روستای الله دادزهی با اعتبار ۲ میلیارد ریال که مسیر نوبندیان و پلان را متصل کند از دیگر اقدامات ماندگار دولت در چابهار است.
سپاهی افزود: همچنین در مسیر اصلی رودخانه کاجو چند پل دیگر بهسازی و شروع عملیات اجرایی در چندروستا در دستورکار است.
وی خاطر نشان کرد: روند ترمیم بند‌های روستایی، حصارکشی، آبند‌های روستایی (هوتگ) و جاده‌های روستایی از دیگر خدمات در منطقه خواهد بود.

دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان هم گفت: ارتقای تمامی محور‌های این استان به بزرگراه نیازمند حداقل حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.
 اکبری افزود: طول کلی کریدور‌های اصلی استان هزار و ۵۵۸ کیلومتر است که تاکنون در این مسیر‌ها ۶۲۸ کیلومتر بزرگراه احداث شده است و همچنین در حال حاضر عملیات ساخت ۴۹۸ کیلومتر باند دوم نیز در حال انجام است.
وی با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه این استان گفت: هم مرزی این استان با کشور‌های پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آب‌های آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهره‌مندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچه‌های مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم ساخته، اما راه‌های این خطه بویژه محور چابهار- میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.
دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان ادامه داد: بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی در سیستان و بلوچستان تضمین کننده اقتصاد این منطقه است، زیرا باعث تسریع حمل و نقل جاده‌ای و ارتباط تجاری- ترانزیتی مثبت با کشور‌های همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان می‌شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها