معاون آموزش متوسطه استان کرمانشاه؛

اعتراض معاون متوسطه به فعالیت غیرقانونی و زیرزمینی مشاوران تحصیلی در استان

معاون آموزش متوسطه استان کرمانشاه فعالیت زیرزمینی و فاقد تخصص مشاوران تحصیلی را ضربه مهلکی به سیستم آموزشی استان دانست.
کد خبر: ۱۴۵۷۳۳۳

جام جم آنلاین-لیلا سعدوندی؛  “ماشاالله پروین”گفت: گرچه انتظار می رود که مسئولین و نهادهای مربوطه با این دسته از افراد فاقد صلاحیت برخورد کنند، اما خانواده ها و خود دانش آموزان نیز باید در انتخاب مشاور تحصیلی دقت و هوشمندی به خرج دهند.

وی افزود: متاسفانه در شرایطی که دغدغه بسیاری از خانواده ها ارتقاء سطح کیفی آموخته های دانش آموزان است، عده ای سودجو بدون هیچ دانشی از این فضا برای کسب بیشتر درآمد سوء استفاده می کنند.

پروین درحالیکه افت تحصیلی ۱٫۶۰صدم درصدی در استان را متاثر از شرایط مختلف دانست گفت: سال گذشته در سراسر کشور شاهد همین مقدار افت تحصیلی بودیم که دلایل متفاوت و گاها مشترکی درهر استان داشت.

وی افزود: در استان ما عمده این دلایل مفهومی شدن سوالات امتحان نهایی، تصحیح الکترونیکی پاسخنامه ها، درگیری بیش از حد دانش آموزان در فضای مجازی، بی انگیزگی آنها، فقر اقتصادی خانواده ها، بالا بودن آمار بیکاری افراد تحصیل کرده، کم کاری برخی معلمان و گمراهی دانش آموزان توسط برخی مشاورین کم اطلاع و فاقد تخصص، بود.

پروین گفت: در همین راستا کوشیده ایم تا با شناسایی ضعف ها به تقویت سیستم آموزشی بویژه در مقطع متوسطه دوم کمک کنیم.

به گفته این مقام مسئول، توانمند سازی معلمان و مدیران، برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت، نشست هم اندیشی با اولیاء و مربیان، توجه به ارتقاء سطح آموزشی در متوسطه اول و دوم و برگزاری امتحانات شبه نهایی در مدارس استان از جمله این راهکارها برای تقویت سیستم آموزشی بویژه در مقطع متوسطه دوم بوده است.

وی در پاسخ این سوال که آیا برپایی مکرر امتحانات شبه نهایی توسط مدیران برخی مدارس قانونی بوده است یا خیر اظهار کرد: علاوه بر امتحانات شبه نهایی که به صورت سراسری در استان برگزار شد، بخشی هم به دستور خود وزارتخانه را برگزار کردیم و البته برخی مدیران هم تلاش کردند تا با تکرار چنین امتحاناتی دانش آموزان را با نحوه برگزاری آزمون و چگونگی طراحی سوالات آشنا کنند که در جای خود قابل تقدیر است.

پروین درحالیکه نیاز آموزش و پرورش استان به روی کارآمدن مدیران جوان، خلاق، خوش فکر، با انگیزه و دلسوز را یادآور شد گفت: تلاش ما آن است که این دسته از مدیران نقش پررنگ تری در مدارس استان داشته باشند و از مزیت وجود آنها بهره بگیریم.

وی  افزود: همه می دانیم که تغییر رویکرد یک موضوع زمانبر است که در طول زمان جواب می دهد و نمی شود در اندک زمان انتظار معجزه داشت، با این حال پیش بینی ما آن است که استان ما در امتحان نهایی امسال که به زودی و از ۳۰ اردیبهشت تا ۲۹ خرداد در سراسر کشور برگزار می شود نتیجه بهتری نسبت به سال قبل بگیرد و از متوسط کشور بالا برود.

پروین به موضوع جدیدی هم اشاره کرد و گفت:همانطور که می دانید سال آینده قرار است امتحانات نهایی را سازمان سنجش برگزار کند و تلاش ها بر این است که نحوه برگزاری امتحانات نهایی در حد کنکور باشد.

وی افزود:از آنجا که اثرگذاری امتحانات نهایی در کنکور هر سال رو به افزایش است، سپردن این مسئولیت به سازمان سنجش دانش آموزان را بهتر و بیشتر با حال و هوای کنکور آشنا می کند و آمادگی بیشتری در آنها ایجاد خواهد کرد.

یادآور می شود سال گذشته و در شرایطی که امتحانات نهایی پایه دوازدهم برای نخستین بار با تغییر رویکرد برگزار شد و سوالات به سمت مفهومی شدن رفت، دانش آموزان سراسر کشور در همه رشته ها با افت تحصیلی مواجه شدند و طبق گزارشهای ارسالی ۱۷ استان در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

با این حال  گرچه میانگین معدل دانش آموزان استان در حدفاصل ۹تا۱۰ گزارش گردید و در جدول وزارتخانه در رده متوسط قرار گرفت اما کرمانشاه همچنان در زمره ۱۷ استانی بود که وضعیت قرمز دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها