درباره همه اما و اگرهای کاشت مژه

هرکه مژه‌هایش بیش دردسرهایش بیشتر

چیزی که زیاد است، تکنیک و روش‌های مختلف و متفاوت برای زیباتر شدن! اما در میان این هیاهو و سودای زیبا بودن و زیبا ماندن، چقدر به سلامت جسم‌مان هم فکر می‌کنیم؟ این سؤالی است که بد نیست وقت تصمیم برای برخی‌ اعمال زیبایی مانند کاشت مژه و داشتن مژه‌هایی پرتر، مشکی‌تر و بلندتر، به آن فکر کنیم، پرس‌و‌جو‌ و تحقیق کنیم و بعد از آن، تصمیم‌مان را به مرحله اجرا برسانیم.
چیزی که زیاد است، تکنیک و روش‌های مختلف و متفاوت برای زیباتر شدن! اما در میان این هیاهو و سودای زیبا بودن و زیبا ماندن، چقدر به سلامت جسم‌مان هم فکر می‌کنیم؟ این سؤالی است که بد نیست وقت تصمیم برای برخی‌ اعمال زیبایی مانند کاشت مژه و داشتن مژه‌هایی پرتر، مشکی‌تر و بلندتر، به آن فکر کنیم، پرس‌و‌جو‌ و تحقیق کنیم و بعد از آن، تصمیم‌مان را به مرحله اجرا برسانیم.
کد خبر: ۱۴۵۷۱۲۶
نویسنده نرگس خانعلی‌ زاده - گروه جامعه

بدون تردید، کاشت مژه و استفاده از مژه‌ های مصنوعی، پدیده جذابی است‌؛ با این کار،‌ فرد مژه‌هایی خواهد داشت که  هنگام بیدار شدن و بدون استفاده از هیچ لوازم آرایشی، زیبا و پرپشت و بلند خواهد بود. کاشت مژه‌ای که به دو روش دائم و موقت در سالن‌های آرایشی انجام می‌شود‌؛ در روش کاشت مژه موقت، مژه‌ها به‌صورت تک‌تک با چسب مخصوص روی مژه‌های طبیعی چسبانده می‌شو‌د اما در روش کاشت مژه دائم، از موهای خود شخص استفاده می‌شود و مراحل آن شبیه به کاشت مو است اما این‌طور که معلوم است، در هردوی این روش‌ها گاهی آسیب‌هایی به سلامت مژه‌های طبیعی ‌فرد و حتی چشم‌ها وارد می‌شود که ممکن است ‌فرد برای لحظه‌ای کوتاه، پیش خودش فکر کند که کاش این کار را نمی‌کردم!
   
حساسیت دردسرساز 
گاهی حساسیت به چسب مخصوص چسباندن مژه‌ها و گاهی هم‌جنس خود این مژه‌ها که از نایلون یا الیاف ابریشم است، می‌تواند ‌فرد را به دردسرهایی جدی بیندازد. در این میان، چسب مخصوص کاشت مژه موقت یکی از مهم‌ترین علت‌های ایجاد عوارض برای ‌فرد خواهد بود‌؛ چسب‌هایی که از مواد شیمیایی ساخته شده‌ و می‌تواند حساسیت پوستی برای کسی که مژه‌هایش را می‌کارد به همراه داشته باشد. در واقع اگر شما فردی باشید که میزان حساسیت‌تان در مسائل مختلف بالاست و پوست‌تان دچار تورم و خارش و قرمزی می‌شود، احتمالا در این زمینه هم با مشکلاتی از‌جمله کهیر، التهاب پلک، تورم اطراف چشم و در برخی موارد چشم‌درد ناشی از عفونت مواجه خواهید شد. 
   
مراقب باش
یکی ازعارضه‌های شایع کاشت مژه، ریزش مژه‌های اصلی‌ فرد است. نتیجه تحقیقات پژوهشگران می‌گوید که هرچه اکستنشن مژه بلندتر و پرحجم‌تر باشد، استرس بیشتری به مژه‌های خود‌ فرد وارد می‌شود و کشش بیش از حد روی مژه، آن را رو به پایین خم و در نهایت باعث ریزش آن می‌شود. همچنین می‌تواند به فولیکول مژه شما آسیب برساند که آسیب مکرر به فولیکول‌های مژه در نهایت می‌تواند رشد مژه‌های طبیعی را کند  یا حتی متوقف کند.برای همین است که متخصصان حوزه پوست و مو معتقدند که داشتن مژه‌های مصنوعی و اصطلاحا همان کاشت مژه، یکی از اقداماتی است که پس از انجام، نیاز به رسیدگی‌هایی جدی دارد‌؛ موضوعی که اگر جدی‌ نگیرید و مدام در حال‌ مالش چشم‌های‌تان باشید، می‌تواند باعث ریزش مژه‌های خودتان شود. مالیدن چشم‌ها ممکن است باعث تماس الیاف کاشت مژه با غشای چشم شود و چشم را تحریک کند: «فراموش نکنید که بعد از کاشت مژه، از مالیدن چشم‌ها، کشیدن پلک‌ها یا خوابیدن روی صورت پرهیز کنید.» این را دکتر ثریا اکرام نصرتیان می‌گوید و تاکید می‌کند که بعد از کاشت مژه هرچه مراقبت‌ها از چشم‌های‌تان بهتر باشد، احتمال ریزش مژه کمتر خواهد بود. 
   
و بالاخره عفونت!
 فارغ از ریزش‌ها، خارش‌ها و حساسیت‌ها، آنچه می‌تواند از اصلی‌ترین عارضه‌های کاشت مژه به حساب بیاید، آلودگی و عفونتی است که در اثر دخالت مواد غیرطبیعی و دستکاری در چشم و محیط اطراف آن اتفاق می‌افتد. این آلودگی‌ها ممکن است در زمان‌های مختلف مثلا وقت چسباندن مژه‌ها‌ یا حتی گرد و غباری که در بین مژه‌های پرپشت غیرطبیعی ‌گیر می‌کند به وجود بیاید. در چنین شرایط و در وقت آلودگی، احتمال بروز وقایعی مانند قرمزی پلک، التهاب و تورم، پدید آمدن گل‌مژه و درد و گاهی قرمزی داخل چشم در حد خونریزی، بسیار زیاد است.در چنین شرایطی، فارغ از همه خوددرمانی‎‌ها و شست‌و‌شوی چشم با آب و صابون، چای و... در مرحله اول باید به پزشک متخصص مراجعه کرد تا روند درمان، سیر اصولی و علمی به خودش بگیرد. می‌دانید که‌ «سلامت چشم با کسی شوخی ندارد!» 

پیشگیری کن
یکی ازابتدایی‌ترین اقداماتی که برای پیشگیری از عوارض ناشی از حساسیتی که کاشت مژه به همراه دارد می‌توان انجام داد، تست مواد آن است. یعنی بهتر است که برای جلوگیری از تحریک پوست، مقداری از خود مواد‌ یا چسب آن را روی مچ دست‌تان تست کنید و چیزی حدود ۲۴ساعت منتظر بمانید‌؛ اگرحساسیت داشته باشید،کمتر ازیک روزنشانه‌ها بروز پیدا می‌کند، درغیر این صورت خیال‌تان بابت عارضه‌های ناشی از حساسیت می‌تواند راحت باشد و باید جلوی باقی عارضه‌ها را بگیرید.علاوه بر این، فراموش نکنید که این کار رادرمحیطی استریل وپاکیزه انجام دهید وپیش ازانجام آن،حتما درموردنوع چسب ازمتخصص سؤال‌کنید‌. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها