چرا سفر با قطار بهتر از اتوبوس است؟

استفاده از قطار، بدون استرس‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین گزینه برای سفر است. در این بين، ایمنی و سرعت اتوبوس‌‌ها پایین‌تر بوده و بسیار شلوغ‌تر هستند.
استفاده از قطار، بدون استرس‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین گزینه برای سفر است. در این بين، ایمنی و سرعت اتوبوس‌‌ها پایین‌تر بوده و بسیار شلوغ‌تر هستند.
کد خبر: ۱۴۵۶۷۰۸

در این مقاله قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم که چرا سفر با قطار بهتر از اتوبوس است؟ ادامه مقاله را از دست ندهید.

چرا به‌جای اتوبوس سوار قطار شویم؟

فهرستی از مزایای سفر با قطار را برای شما تهیه کردیم تا در ادامه به طور کامل آن‌ها را بررسی کنیم. به یاد داشته باشید که اتوبوس‌ها مزایای خاص خود را دارند اما پیشنهاد ما قطار است.

  • از‌ پنجره قطار مکان‌های جذاب‌تری دیده می‌شود.
  • دسترسی آسان به ایستگاه‌های قطار
  • در سیستم حمل‌ونقل قطار ترافیکی وجود ندارد.
  • سرو غذا در قطار‌
  • راحتی در کوپه‌های قطار

از‌ پنجره قطار مکان‌های جذاب‌تری دیده می‌شود.

استفاده از قطار باعث شده بتوانید در حين راه، مناظر مختلفی را ببینید. قطار‌ها در ایستگاه شهرهای مختلفی ایست می‌کنند و همین سبب ایجاد فرصتی کوتاهی برای آشنایی با مردم هر منطقه شده است. از پنجره قطار می‌توانید نگاهی گذرا به مناطق اطراف داشته باشید اما از پنجره اتوبوس فقط جاده و بزرگراه‌های کسل‌کننده و چند عدد ماشین خواهید دید. نگاه کردن به محیط‌های سرسبز و افرادی که در ایستگاه‌های مختلف برای مسافران دست تکان می‌دهند؛ بسیار جالب است و حتی شاید آرامش‌بخش باشد.

به طور کلی سفر با اتوبوس خسته‌کننده‌تر است؛ کمتر جاده‌ها و بزرگراه‌هایی پیدا می‌شوند که محیط اطرافشان جذاب باشد.

چرا سفر با قطار بهتر از اتوبوس است؟

 دسترسی آسان به ایستگاه‌های قطار

اگر دقت کرده باشید ایستگاه‌های قطار بر خلاف ترمینال‌ها بیشتر در‌ داخل شهر قرار گرفته‌اند‌. نمی‌توان این ویژگی را که دسترسی به ایستگاه‌های قطار آسان‌تر است را نادیده گرفت‌‌. به‌علاوه سالن انتظار این ایستگاه‌ها در اکثر شهرها، مرتب‌تر و شیک‌تر از سالن انتظار اتوبوس‌ها هستند.

هنگامی که شما به مقصد موردنظر می‌رسید؛ دوست ندارید ساعاتی طولانی در راه باشید تا به مرکز شهر دسترسی پیدا کنید. به همین خاطر اگر از قطار به جای اتوبوس پیدا شوید زودتر به مکان دلخواهتان خواهید رسید. البته همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم؛ برخی از ترمینال‌ها مانند راه‌آهن‌ها در داخل شهر قرار دارند.

سرو غذا در قطار‌

در قطار‌ برخلاف اتوبوس‌ در طول‌ راه از شما پذیرایی خواهد شد. از سرو صبحانه گرفته تا میان وعده و شام، همه این موارد در قطار سرو خواهد شد. در طول راه هر زمانی که نیاز داشتید می‌توانید از بوفه یا مهماندار قطار، خوراکی بخرید. این خدمات در اتوبوس‌ها ارائه نمی‌شوند.

هنگامی که سوار اتوبوس می‌شوید؛ فقط در همان ابتدای راه ممکن است از شما با یک بطری‌ آب‌معدنی یا یک کیک کوچک پذیرایی کنند.

فقط هنگامی که اتوبوس در بین راه می‌ایستد؛ می‌توانید از مغازه‌های اطراف خوراکی و آب بخرید. در مسیرهای طولانی برخی از اتوبوس‌ها در طول راه کنار رستوران‌ها توقف می‌کنند تا مسافران فرصتی برای تهیه و صرف غذا پیدا کنند.

چرا سفر با قطار بهتر از اتوبوس است؟

در سیستم حمل‌ونقل قطار ترافیکی وجود ندارد.

هیچ چیز بدتر از ترافیک نیست؛ بنابراین عدم ترافیک و حرکت با سرعت و مداوم قطار یک مزیت عالی است. بدون گوش‌دادن به بوق و سروصدای راننده‌ها در ترافیک، در‌ قطار فیلم یا سریال موردعلاقه‌تان ‌را ببیند. با سرعت و بدون توقف اضافی به مقصد مورد نظر خود خواهید رسید.

در اتوبوس با ترافیک‌ها و مشکلات جاده‌ای زیادی مانند انواع تصادف‌ها مواجه می‌شوید. این مشکلات و‌ نگرانی‌ها در ریل‌های قطار وجود ندارد.

کوپه‌های قطار

یکی از بزرگترین مزایای سفر با قطار بر خلاف اتوبوس، وجود کوپه‌هایی در آن است. اگر دوست دارید با نشستن در یک‌جای اتاق مانند سفر کنید؛ کوپه‌های قطار بهترین گزینه هستند‌. وجود میز، چراغ‌ مطالعه، پریز برق و وای‌فای از مزایای سفر با کوپه قطار است‌. همراه دوستان یا خانواده‌تان می‌توانید بلیط‌های یک کوپه را تهیه کنید تا در طول راه کاملا راحت باشید. افزون بر این موارد در اغلب کوپه‌ها صندلی‌ها به تخت تبدیل می‌شوند؛ بنابراین در طول راه می‌توانید به راحتی استراحت کنید.

در آخر

امید است درباره مزایای قطار نسبت به اتوبوس اطلاعات جامع و مفیدی به شما داده باشیم. در آخر به یاد داشته باشید که هر کدام از این دو نوع وسیله نقلیه مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ بنابراین نمی‌توان گفت کدام یک بهتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها