مدیر کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه؛

شور و شادابی به ۴۰۰کلاس درس کرمانشاه باز می گردد

مدیر کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از زیبا سازی و شاداب سازی ۴۰۰کلاس درس تا پایان سال جاری داد.
کد خبر: ۱۴۵۶۵۳۳

جام جم آنلاین-نگار عزتی؛ مرزبان نظری عنوان کرد: در این طرح که هدف تعمیر و شاداب سازی مدارس مناطق محروم است، در گام اول ۵۲۶ مدرسه توسط آموزش و پرورش شناسایی شد که تاکنون تعمیر۱۵۰۰ کلاس درس از محل اعتبارات دولتی و خیری به میزان یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان صورت پذیرفته است.

وی در ادامه گفت:در تابستان سال‌جاری تعداد ۴۰۰ کلاس درس برای زیباسازی و شاداب سازی در قالب طرح شهید عجمیان پیش بینی شده که اجرایی خواهد شد.

این مسئول در ادامه از حذف مدارس کانکسی و سنگی تا پایان مهرماه امسال خبر داد وگفت:در قالب طرح شهید پناهی تعداد ۱۰۷ مدرسه کانکسی با مدرسه استاندارد جایگزین می شود که از این تعداد ۱۷ مدرسه آن تکمیل و باقی مانده تا مهرماه سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:


در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۹ پروژه با ۱۷۵ کلاس درس و ۱۴۹۳۲ مترمربع زیربنا با مبلغ ۷۶۸۰۵۴ میلیون ریال دولتی و ۲۲۹۸۲۹ میلیون ریال خیری ساخته شده است که از این تعداد ۵ پروژه آن دولتی و ۴۴ پروژه آن مشارکتی است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۸۳ پروژه آموزشی و ورزشی با ۱۸۹ کلاس درس و زیربنای ۱۷۱۲۰ مترمربع به بهره برداری رسیده است و همچنین در مهرماه سالجاری تعداد ۳۷ پروژه تحویل داده خواهند شد.

نظری در بخش دیگر از سخنانش گفت:بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در اردیبهشت ماه سال‌جاری برگزار می شود و فلسفه کار از برگزاری این جشنواره، تقدیر و تشویق خیرین مدرسه‌ساز است و نکته مهمی که در این میان مطرح است این است که در خلل این جشنواره باید دیگران نیز به کار خیر ترغیب شوند.

همچنین از جشنواره ۲۰ام تاکنون تفاهم نامه ۵۲۹ پروژه در سطح استان با مبلغ تعهد بالغ بر ۳۴۴۰ میلیارد ریال منعقد شده است.

وی افزود: اداره کل نوسازی، مجمع خیرین مدرسه‌ساز و آموزش وپرورش در حال تعامل برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه هستند و در این زمینه مجمع در حال انجام امور برای اجرای برنامه است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه ما اجرای مطلوب جشنواره خیرین در جهت تکریم آنان است چرا که این انسان‌های بزرگ بدون هیچ چشم داشتی مال خود را اهدا کرده‌اند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها