مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان اردبیل گفت:

۲ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل مسدود شد

از آغاز اجرای طرح احیا و تعادل بخشی توسط وزارت نیرو در راستای مدیریت مصرف آب و برق، تاکنون حدود ۲ هزار حلقه چاه غیرمجاز در این استان مسدود شده است.
کد خبر: ۱۴۵۷۳۷۱

به گزارش جام جم آنلاین،داور بستام اظهار کرد: با انسداد این چاه‌ها بیش از ۵۴ میلیون مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی استان صرفه‌جویی شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون از اضافه برداشت ۷۲۶ حلقه چاه غیرمجاز هم در استان جلوگیری شده است، اظهار کرد: با این اقدام بیش از ۲۷ میلیون مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.
مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان اردبیل با اشاره به نصب کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز به منظور کنترل مصرف و اضافه برداشت بیان کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز استان نصب شده است.
بستام اجرای برنامه‌های طرح احیا و تعادل بخشی در استان را یادآور شد و گفت: بر اساس این طرح سال گذشته ۱۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود و ۲۱۴ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز نصب شد.
وی گفت: طبق برنامه‌ریزی بعمل آمده امسال نیز بیش از ۱۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان پر خواهد شد و در همین مدت بیش از ۲۲۵ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز نصب خواهد شد.
مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان اردبیل با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگ‌سازی در مصرف آب نیز گفت: امسال طرح داناب با مشارکت بیش از ۳۰ هزار نفر از دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول در مدارس استان اجرا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها