رئیس رسانه ملی:

تحول را باید از صدای سه بعدی آغاز کرد

جبلی گفت: تحول را باید از صدای سه بعدی و مستند رادیویی شروع کرد. تحول را باید از باز کردن چشمانمان بر روی ندیده‌ها آغاز کرد.
کد خبر: ۱۴۵۷۲۹۳

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در اختتامیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما درباره نقش مستندسازی در رادیو گفت: تحول را باید از صدای سه بعدی و مستند رادیویی شروع کرد. تحول را باید از نگارش متن، ادبیات فارسی، روایت پیشرفت و نگاه صحیح به تاریخ روایت کرد. تحول را باید از باز کردن چشمانمان بر روی ندیده‌ها آغاز کرد. تحول را باید از مستندی که در مراکز دور افتاده صداوسیما تولید می‌شود، جست‌وجو کرد. باید تحول را از روستا‌های دور دست سیستان و بلوچستان دنبال کرد. باید ظرفیت‌ها را از آنجا دنبال کرد. 

جبلی ادامه داد: تحول یعنی اینکه باور داشته باشیم امکانات‌مان بی‌نهایت است. تحول یعنی بازگشت به هویت خود. تحول یعنی افتخار به هویت ایرانی و به تمام ظرفیت‌ها نگاه عادلانه داشتن و پای کار مطالبه‌گری ایستادن، تا سنگ از جلوی پای مردم و نظام جمهوری اسلامی برداشته شود. جشنواره رادیویی پژواک جزو بهترین مصادیق تحول در صداوسیمای جمهوری اسلامی است، که در عین توجه به هویت‌ها، عادلانه ظرفیت‌ها را مدنظر قرار می‌دهد.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه وقتی عنوان مستند‌های برگزیده را دیدم، خطاب به آقای بخشی‌زاده گفتم که هنر و خلاقیت و سلیقه همکاران رادیویی در انتخاب عناوین مستند‌ها هم مشخص است، توضیح داد: اگرچه تلویزیونی‌ها در معرض دیده شدن هستند، اما رادیو از خلاقیت و هنرمندی با امکانات حداقلی استفاده می‌کند، تا محتوا را به بهترین شکل به دست مخاطب برساند. 

به گفته وی، ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که می‌خواهند به اجبار چشم‌هایمان را بر روی بسیاری از واقعیت‌ها ببندند. گویا اجازه نداریم تمام واقعیت‌ها را ببینیم. در دهه‌های گذشته شاهد عرصه‌های متفاوت از واقعیت‌های قابل ذکر بودیم، اما آنچه که ما از آن خبر داریم، نسبت به واقعیت بیرونی بسیار اندک است. مستند می‌تواند نسل جوان را نسبت به آینده خود امیدوار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها