عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران:

کسب رتبه دوم کشور در طرح های بازآفرینی شهری

یزد- میلاد امینی گفت: استان یزد با 95 درصد پیشرفت طرح های بازآفرینی شهری رتبه دوم کشور را کسب کرد
کد خبر: ۱۴۵۷۲۹۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاینی زد، عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست بازآفرینی استان یزد با اشاره به وضعیت نوسازی و بازآفرینی محلات هدف در کشور اظهار داشت: از ۱۴۵ هزار بنا در محلات هدف استان یزد ۸۴ درصد آن وضعیت ناپایدار دارند که در برش 4 ساله برای ۸ هزار 100 واحد می بایست اقدام بازآفرینی صورت می گرفت که با تلاش های استان و کسب پیشرفت 95 درصدی در این طرح ، رتبه دوم کشور را در این زمینه کسب کرده است.

میلاد امینی با اشاره به مشوق های ستاد بازآفرینی شهری برای ساکنین بافت های فرسوده افزود: اعمال تراکم تشویقی، پروانه رایگان، تخفیف در کلیه عوارض ها، ضوابط و مقررات شهرسازی و تسهیلات کم بهره از مهمترین مشوق هایی است که ستاد بازآفرینی شهری برای ساکنین این مناطق در نظر گرفته است.
 
وی توجه به زیست بوم و فرهنگ منطقه را در ترغیب مخاطبین طرح بازآفرینی شهری مهم دانست و از آمادگی این شرکت برای دریافت  طرح بسته های تشویقی به تناسب نیاز و بوم شهر توسط شهرداری ها خبر داد.
 
عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران ابلاغ تسهیلات تبصره ۱۸ را فرصت طلایی برای ساکنین بافت های هدف بازآفرینی دانست و افزود: ۱۸۵ میلیون از این تسهیلات با نرخ صفر درصد است در قالب فروش اقساطی می باشد ۲ ماه جهت جذب این اعتبار فرصت باقی مانده است .
 
میلاد امینی طرح کلید به کلید را از دیگر طرح های جذاب برای ساکنین بافت های فرسوده و هدف بازآفرینی شهری دانست و با تشریح این طرح گفت: مالکین در محدوده های هدف بازآفرینی قرار دارند می توانند ملک خود را با ۴۰ درصد افزایش نسبت به قیمت کارشناسی ، با زمین یا  ملک های در اختیار راه و شهرسازی تهاتر نمایند .
 
وی در پایان از ۱۱طرح اقدام مشترک برای استان یزد با اعتبار ۳هزار و ۱۰۰ میلیارد خبر داد و اظهار امیدواری کرد با پیگیری های صورت گرفته نسبت به تامین این اعتبار نیز اقدام لازم صورت گیرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها