سید ابراهیم حسینی معاون اجرایی سازمان آرامستان ها:

احداث جایگاه سوخت به عنوان یکی از نیازهای احصا شده در آرامستان باغ‌رضوان

معاون عمرانی استانداری اصفهان:

بازگشایی درب ریسباف اصفهان در روز جهانی موزه به روی دوست‌داران میراث فرهنگی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: به مناسبت روز جهانی موزه، رویدادی در کارخانه ریسباف برگزار می‌شود تا نخستین حضور دوست‌داران میراث فرهنگی در این مجموعه رقم بخورد.
کد خبر: ۱۴۵۷۲۶۶

جام جم آنلاین اصفهان؛ دکتر مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه گفت: کارخانه ریسباف از مجموعه باغ‌های به جا مانده از عصر صفوی است که بعنوان نخستین پارک صنعتی کشور بنا نهاده شده و در حال حاضر یکی از میراث صنعتی ماندگار کشور است.
وی ادامه داد: شروع به کار این مجموعه به سال ۱۳۱۱ باز می‌گردد و پس از آن این مجموعه ارزشمند فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سرگذاشته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: این مجموعه در جنگ جهانی اول در تولیدات کشور نقش‌آفرینی کرده و در خودکفایی کشور در آن بازه زمانی مؤثر بوده است اما با گذشت زمان و ورود تکنولوژی های جدید بروز نشده و به دلیل طلب‌هایی که بانک ملی داشته به تملک این مجموعه درآمده و از دهه ۸۰ این مجموعه زمین گیر و تعطیل شد.
دکتر زینلیان ضمن اشاره به بی‌مهری‌های بی شمار به کارخانه ریسباف اصفهان، اظهار کرد: بخش‌هایی از این مجموعه ویران و برخی از تجهیزات نیز خارج شده اما سال ۱۳۹۰ با مصوبه دولت و کمیسیون‌های مربوطه از جمله کمیسیون ماده ۵ بعنوان موزه ثبت می‌شود اما این مسیر نیز برای ریسباف اصفهان هموار نمی‌شود تا خرداد ماه ۱۴۰۲، با ورود و پیگیری‌های استانداری اصفهان با مصوبه هیأت وزیران مالکیت این مجموعه به میراث فرهنگی منتقل شد تا بعنوان موزه منطقه‌ای اصفهان پذیرای گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی باشد.
دکتر زینلیان در خصوص مختصات این مجموعه نیز، عنوان کرد: احیاء این مجموعه را می‌توان بزرگترین طرح احیاء میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب دانست.
وی ادامه داد: در این مجموعه یکی از بزرگترین مراکز تولید و عرضه صنایع دستی جهان ایجاد خواهد شد و در صورت ایجاد موزه قابل رقابت با بزرگترین موزه های تاریخی جهان خواهد بود.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها