توزیع بیش از 870 تن بذور گندم و جو در سال 1402

یزد- سیدحسین دشتی گفت: بوجاری و توزیع بیش از 870 تن بذور گندم و جو در سال 1402 توسط اتحادیه تعاونی های تولید استان یزد انجام شده است.
کد خبر: ۱۴۵۶۸۳۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزداظهار داشت: عملیات بوجاری بذور گندم و جو، بـا تـوجه به اهمیت اسـتفاده کشـاورزان از بـذور اصلاح شده، در سال 1402 انجام و بیش از ۸۷۰ تن بذر گندم و جو توسط اتحادیه تعاونی های تولید روستایی استان یزد تولید و بین کشاورزان توزیع شده است.

سیدحسین دشتی ضمن اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های اتحادیه تعاونی های تولید روستایی استان یزد اذعان داشت: اتحادیه تعاونی های تولید استان یزد در سال 1379 تأسیس و هم اکنون با تعداد 16 شرکت تعاونی عضو و سرمایه‌ای بالغ بر 38 میلیارد ریال در زمینه خدمات‌ رسانی به اعضاء فعالیت دارد.

وی افزود: از جمله پروژه های عملیاتی موفق اتحادیه تعاونی های تولید روستایی استان یزد بهره برداری از ایستگاه بوجاری بذور گندم و جو در محل شهر هرات شهرستان خاتم با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 240 میلیون ريال و با ظرفیت 5 تن در ساعت می باشد که در سال گذشته باسکول دیجیتال 60 تنی این مجموعه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 100 میلیون ریال تجهیز و راه اندازی شده است.

شایان ذکر است از ابتدای سال 1402 تا پایان سال بیش از ۸۷۰ تن انواع بذور گندم و جو به تفکیک بذر گندم رقم های نارین،سیستان، برزگر و امین و ترابی و بذر جو رقم های نصرت، مهر، گلشن در طبقات پرورشی، مادري و گواهي شده توسط اتحادیه تعاونی های تولید استان یزد تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی استان یزد تولید، فرآوری، اصلاح شده و بین متقاضیان استانی و کشوری توزیع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها