قاتل مأمور جوان کلانتری پای چوبه‌دار

سارق سابقه‌داری که در جریان سرقت از خانه زنی تنها، مأمور پلیس را با ضربه چاقو‌ به شهادت رسانده بود با تایید حکم ‌اعدامش در یک‌قدمی چوبه دار قرار گرفت.
کد خبر: ۱۴۵۶۶۹۸
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، صبح یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ گزارش سرقت از خانه‌ای در محدوده خیابان نامجو به پلیس تهران اعلام شد. مرد جوانی که با پلیس تماس گرفته بود، گفت: دقایقی پیش پیامکی از خواهرم دریافت کردم که نوشته بود دزدی به خانه‌اش رفته و او را داخل اتاق حبس کرده و در حال سرقت از خانه است.پس از این گزارش مأموران کلانتری ۱۰۶ نامجو به محل که ساختمانی شش‌طبقه بود، اعزام شدند. استوار یکم امیر کیوانلو‌ یکی از مأموران اعزامی به این مأموریت بود ‌که سعی کرد بدون آسیب به سارق و شلیک گلوله او ‌را دستگیر کند اما سارق ۲۱ساله او‌ را ناجوانمردانه به شهادت رساند. استوار امیر کیوانلو در راه‌پله‌ها با سارق ۲۱ساله به نام محسن روبه‌رو شد و زمانی که قصد داشت او را دستگیر کند، سارق با چاقو ضربه‌ای به سینه استوار کیوانلو زد و او را به شهادت رساند؛ با این حال متهم قبل از فرار از سوی پلیس دستگیر شد.با تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد .در ابتدای این جلسه کیفرخواست متهم قرائت شد و سپس اولیای‌دم در جایگاه قرار گرفته و برای قاتل پسرشان درخواست قصاص کردند.
رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به متهم به قتل ازاوخواست ازخود دفاع کند. اوبا قبول اتهامش گفت: «معتاد و کارتن‌خواب بودم و برای تامین هزینه‌های موادم سرقت می‌کردم.چند باربه اتهام سرقت ازخانه بازداشت وزندانی شدم. آخرین‌بارسال گذشته مدتی در زندان بودم. بعد از آزادی دوباره سرقت‌هایم را شروع کردم. بعد از زاغ‌زنی در خیابان، خانه‌های طبقه اول را که به‌راحتی از طریق بالکن می‌شد وارد آنها شد، انتخاب می‌کردیم. آن روز هم برای سرقت به‌طور اتفاقی وارد خانه زنی تنها شدیم. دست‌وپای او را بستم. همدستم کشیک می‌داد و من اموال را سرقت کردم که مأموران سررسیدند.قصد فرارداشتم که متوجه حضور مأموری در راه‌پله شدم. برای فرار به سمت طبقه پنجم رفتم تا از پشت‌بام فرار کنم اما درقفل بود. دوباره به سمت پایین آمدم. با مأمور پلیس در طبقه اول روبه‌رو شدم. او خواست تسلیم شوم اما من با چاقو او را هدف ضربات مرگبار قرار دادم. از کارخودپشیمانم وباضربه چاقو مأمورشجاع راشهید کردم.»
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل‌مدافعش، قضات واردشورشده و عامل شهادت مأمور پلیس را به قصاص محکوم کردند.با اعتراض متهم پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد که قضات دیوان عالی پس از بررسی رأی، آن را تایید کردند. پرونده این جنایت به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد و شمارش معکوس برای اجرای حکم‌ آغاز شد .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها