هوتگ و سیل‌بندان همچنان قربانی می‌گیرد

قاتل خطرناک کودکان سیستان‌و‌بلوچستان

علاوه بر هوتگ‌ها،حالا سیل‌بندها هم‌ کمربه قتل ‌کودکان سیستان‌و‌بلوچستانی بسته‌اند. چند روز پیش یک‌ کودک هشت ساله اهل روستای گلستان شهرستان دشتیاری در هوتگ غرق شد و تقریبا همزمان با او، دختر پنج ساله دیگری از اهالی روستای چراغ‌آباد شهرستان کنارک نیز قربانی سیل‌بند خراب این روستا شد.
کد خبر: ۱۴۵۶۶۹۳
نویسنده لیلا حسین زاده - گروه حوادث
قاتل خطرناک کودکان سیستان‌و‌بلوچستان
 
هارون بلوچ، دانش‌آموز کلاس دوم دبستان بود. روز حادثه، او همراه با دوستانش کریم و محمد برای بازی‌ کنار هوتگ رفتند که ناگهان هارون داخل‌ گودال آب افتاد. بعد از حادثه، کریم که به‌شدت ترسیده بود به خانه خودشان رفت و موضوع را به خانواده‌اش اطلاع داد. واجد برادر ۲۰ ساله هارون که در آن زمان در مغازه بود و نمی‌دانست چه اتفاقی برای برادرش افتاده به جام‌جم گفت: آن روز هارون برای بازی رفته بود که چیزی از دستش به داخل هوتگ افتاد و وقتی می‌خواست آن را بردارد، متاسفانه خودش هم داخل ‌گودال افتاد.تا زمانی ‌که واجد خود را به محل حادثه برساند، یکی از همسایه‌های هارون، به هوتگ رفت تا او را از آب بیرون بکشد. برادر مرد همسایه درباره یافتن پیکر پسر‌بچه از داخل آب گفت: «برادرم داخل آب را که می‌گشت، یک‌دفعه پایش به بدن هارون خورد و بعد او را از آب خارج کرد. خیلی تلاش‌ کردیم نجاتش دهیم، اما نشد. با این حال ناامید نشدیم و او را به بهداری نوبندیان بردیم. یک ساعت در بهداری بود و دکترها با جان و دل تلاش‌کردند هارون را نجات دهند اما متاسفانه احیا نشد. این هوتگ هیچ حفاظی ندارد و برای همین خطرساز است. بارها از مسئولان خواسته‌ایم تا این مشکل را حل‌کنند و دهیار هم تلاش‌کرده؛ البته تاکنون هیچ اتفاق مثبتی برای ایمن‌سازی هوتگ‌ها نیفتاده است.» بچه‌های روستا هیچ وسیله بازی ندارند و برای تفریح سراغ هوتگ‌ها می‌روند که این اتفاقات تلخ رخ می‌دهد. به گفته اهالی، روستای‌ گلستان آب لوله‌کشی دارد و چون به آب جمع شده در این هوتگ‌ها نیاز ندارند و قابل شرب هم نیست، باید با خاک پر شوند تا جان بچه‌ها را نگیرند. 

سیل‌بندها در صف قاتل کودکان
عایشه بمیرپنج ساله هم قربانی سیل‌بند روستایش درخلیج‌آباد شهرستان کنارک شد.عموی عایشه درباره این حادثه به جام‌جم می‌گوید: «عایشه تک‌فرزند خانواده بود و چون پدرش در خانه نیست، من سرپرستی او را به‌عهده‌گرفته بودم. متاسفانه سیل‌بندی‌که پشت خانه است، او را از ما گرفت. این سیل‌بند خراب شده و در زمان بارندگی، آب درون آن جمع شده و خطرساز می‌شود. چند روز پیش حوالی ساعت ۳ بعدازظهر، عایشه برای بازی از خانه بیرون رفت و تا چند ساعت از او خبری نشد. با مفقود شدن عایشه همه اهل خانه، مادرم، خواهرم، پدرم و مادر عایشه، همه جا را دنبال او گشتند. وقتی به سیل‌بند رسیدند احتمال دادند که ممکن است عایشه داخل سیل‌بند افتاده باشد.مادر عایشه ‌که نگران دخترش بود، بدون ترس از غرق شدن وارد آب شد و بعد از کمی جست‌وجو او را پیدا کرد. برادرزاده‌ام متاسفانه پایش سرخورده ودرون سیل‌بند افتاده وغرق شده بود.» به‌گفته عموی عایشه، آنها چندبار از مسئولان درخواست ترمیم سیل‌بند را کرده‌اند اما کسی به آن توجه نکرده است:«این سیل‌بند آن‌قدر خطرناک است ‌که مدتی پیش هم نزدیک بود دو دختربچه در آن غرق شوند که خدا را شکر این اتفاق نیفتاد.»غلام‌رسول خوشمرام، دهیار روستای چراغ‌آباد هم به ما می‌گوید این سیل‌بند سال۹۸خراب شد و ازآن موقع تا الان مسئولان آن را ترمیم نکرده‌اند. به‌گفته او، با این‌که بارها از بخشداری و فرمانداری درخواست رسیدگی به سیل‌بند را کرده‌اند، ولی توجهی به این موضوع نشده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها