جهان نگران افزایش بحران در رفح
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

جهان نگران افزایش بحران در رفح

مقاومت فلسطین در حال سازماندهی مجدد نیروهای خود در غزه است

رویای دست‌نیافتنی نابودی حماس

با گذشت بیش از هفت ماه از جنایات اسرائیل در غزه، نه‌تنها صهیونیست‌ها قادر به نابودی حماس نشده‌اند بلکه اکنون خودشان اذعان دارند جنبش مقاومت اسلامی همچنان آمادگی‌اش را حفظ کرده و در حال سازماندهی مجدد نیروهای خود در باریکه غزه است.
کد خبر: ۱۴۵۶۵۱۸
 
روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال به نقل از تحلیلگران گزارش داد: ازسرگیری جنگ در شهر غزه و سایر مناطق شمالی نوار غزه، نشان می‌دهد که حماس توانایی جنگیدن را حفظ کرده و تلاش می‌کند قابلیت‌های خود را در مناطقی که پیشتر ارتش اسرائیل تخلیه کرده بود، بازسازی کند.
 به گزارش این روزنامه آمریکایی، کنترل اسرائیل بر شهر رفح در غزه بعید است که ضربه تاکتیکی قاطع به حماس وارد کند. 
ارتش اسرائیل روز شنبه دستور تخلیه جبالیا در شمال غزه را صادر کرد که صحنه برخی از شدیدترین درگیری‌ها در اوایل جنگ بود. طبق این گزارش، جبهه بازسازی‌شده نزدیک به محله زیتونِ شهر غزه است؛ جایی که ارتش اسرائیل گفته که در چند روز گذشته در آن فعالیت داشته است. 
به گزارش وال‌استریت ژورنال، ارتش اسرائیل گفته که با آغاز حملات هوایی در جبالیا و حملات زمینی در بیت‌ حانون و بیت لاهیه درنزدیکی آن،درگیری‌ها تشدید شده است. طبق این گزارش، دست‌کم پنج نظامی اسرائیلی در روزهای گذشته در درگیری‌های محله زیتون کشته شدند.
مایکل میلشتاین، رئیس سابق امور فلسطین در اطلاعات نظامی اسرائیل باتوجه به درگیری‌های اخیر در شمال غزه گفت: شما بروید و دو دقیقه نکشیده، حماس بازگشته است. ایجاد جایگزین و وضعیتش جدید در غزه و در عین حال خروج از مناطقی که گرفتید، غیرممکن است.
 
اذعان رسانه‌های صهیونیست به شکست
کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی با اشاره به بازگشت رزمندگان مقاومت فلسطین به مناطقی که ارتش اشغالگر، پیشتر آنها را تصرف کرده بود، نوشت: بازگشت آنها به محله الزیتون در جنوب‌شرقی شهر غزه به معنای شکست ارتش اسرائیل در پاکسازی این منطقه است.در عین حال، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز به نقل از یک مقام سیاسی رژیم اشغالگر نوشت: تا زمانی که حماس یک نیروی نظامی سازمان‌یافته است که می‌تواند جلوی عناصر دیگر را بگیرد، نمی‌توانیم درباره جایگزین آن صحبت کنیم.
این رسانه صهیونیستی، تلاش ارتش اشغالگر برای تصرف مجدد اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه و محله الزیتون در جنوب‌شرقی شهر غزه را یادآور شد و نوشت: ما بهای سنگینی برای ماندن در نوار غزه می‌پردازیم.
پایگاه خبری صهیونیستی «والا» نیز کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در رابطه با شکست مذاکرات آتش‌بس مقصر دانست و نوشت: ارتش، کابینه را مقصر می‌داند و شکست مذاکرات را عامل به خطر افتادن دستاوردهای میدانی جنگ علیه غزه می‌داند.
ارتش رژیم صهیونیستی، مناطق شمالی و بخش‌هایی از مرکز و جنوب غزه را مناطق به اصطلاح پاکسازی‌شده اعلام کرده بود و آماده حمله به رفح در جنوب این منطقه می‌شد اما حملات مقاومت فلسطین علیه دشمن صهیونیستی از این مناطق، نشان داد که مقاومت فلسطین از قدرت سازماندهی و بازیابی بالایی برخوردار است.
منابع فلسطینی از درگیری‌های شدید میان رزمندگان مقاومت فلسطین و نظامیان رژیم صهیونیستی در شرق اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه خبر داده‌اند.
شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بازگشت نیروهای ارتش این رژیم به محله الزیتون در شهر غزه، بیانگر شکست رژیم اسرائیل و ناتوانی آن در پاکسازی این شهر است.
این در حالی است که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به شکل متوالی در حال حملات متوالی به محله الصبره در جنوب و الزیتون در جنوب‌شرقی شهر غزه است.
 
سازماندهی مجدد نیرو‌ها
عملیات مقاومت در غزه در شرایطی باردیگر قوت گرفته که روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم به نقل از منابع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد: حماس نیرو‌های خود در غزه را مجددا سازماندهی کرده است.همزمان منابع خبری فلسطین گزارش دادند که گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ منهدم کرد.
«سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز به وسیله گلوله‌های خمپاره، تجمع نظامیان صهیونیست در درمانگاه حی الزیتون را هدف قرارداد.همچنین سرایا القدس به وسیله دوتله انفجاری، تعدادی از بولدوزر‌های موجود در خیابان هشتم حی الزیتون را منهدم کرد.

ناتوانی اسرائیل از دستیابی به رهبر حماس
بنابرگزارش القدس العربی،‌منابع آگاه صهیونیستی به روزنامه«تایمز آف اسرائیل»گفتند که یحیی سنوار،رهبر جنبش مقاومت اسلامی(حماس) درغزه،درشهر رفح واقع درجنوب غزه نیست.آنها اذعان کردندکه اطلاعات دقیقی از محل حضور این رهبر حماس ندارند.طبق تازه‌ترین برآوردهای جاسوسی رژیم صهیونیستی، سنوار در تونل‌های زیرزمینی در منطقه خان‌یونس در فاصله ۸ کیلومتری از شمال رفح استقرار یافته است.ارتش رژیم صهیونیستی یک ماه پیش از خان‌یونس عقب‌نشینی کرد و از چند روز قبل حمله به رفح را آغازکرده است.رژیم اشغالگر ازهمان ابتدا اعلام کرد که هدف از حمله به غزه، بازداشت یا به شهادت رساندن سنوار و معاون وی محمد ضیف است.درمارس گذشته ارتش رژیم اشغالگر شهادت مروان عیسی، مرد شماره ۳ حماس در غزه را در حمله هوایی اعلام کرد.طبق این گزارش ارتش رژیم صهیونیستی به‌رغم ادعاهای مکرر، هیچ‌گاه نتوانسته است سنوار یا الضیف را دستگیر کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها