«جام‌جم»رفع نیاز صنعت با رویکرد دانش‌بنیان‌ها را بررسی کرده است

بازشدن گره کور اقتصاد به دست دانش‌بنیان‌ها

رونمایی از سکوهای جدید فناور در بخش های صنعت و پتروشیمی

معاون توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی در آیین رونمایی از سکوی توسعه نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور به فرآیند اجرایی و مسیر طی شده برای ایجاد سکویی به منظور توسعه فناوری‌های راهبردی مورد نیاز صنعت پتروشیمی پرداخت.
کد خبر: ۱۴۵۶۳۱۱
 
در این آئین، شقایق حق‌جوی جوانمرد به تفاوت‌های مفهومی و ماهوی میان «فناوری» و «محصول فناورانه» پرداخت و توضیح داد که دانشگاه‌ها زیست بوم تولید علم هستند و مقالات علمی حاصل مستند کردن تجارب علمی هستند. آنچه که در دانشگاه‌ها در نتیجه‌ تولید علم حاصل می‌شود، فناوری است و محصول فناورانه را می‌توان حاصل پیوند نوآورانه میان چند فناوری دانست.
معاون توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، مهم‌ترین هدف و رویکرد «پتروآفرین» را ایجاد سکویی برای توسعه فناوری‌های کلیدی صنعت پتروشیمی دانست و افزود که بومی‌سازی زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی، رفع چالش‌ها و نیازهای اساسی صنعت پتروشیمی در حوزه تجهیزات، استفاده از سازوکار اعتبار مالیاتی ذیل قانون جهش تولید دانش‌بنیان، اعطای تسهیلات و حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی و بهره‌گیری از ارتباطات بین‌المللی معاونت علمی در راستای تقویت همکاری‌های فناورانه بین‌المللی از مهم‌ترین رویکردهای پتروآفرین هستند.
وی با اشاره به حرکت معاونت علمی طی یک دهه گذشته در مسیر توسعه گفتمان کارآفرینی فناورانه عنوان کرد: معاونت علمی در مسیر کارآفرینی اقتصاد دانش‌بنیان گام برداشته و تلاشش در جهت تولید محصولات و خدماتی بوده که دارای توانمندی در حل یک نیاز راهبردی کشور، خلق ارزش افزوده، اشتغال‌آفرین و دارای خلق بازار باشند.‌

نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه‌اندازی می‌شود
 مدرسه فریلنسری، دانشگاه علم و فرهنگ با شعار «تجربه دنیایی متفاوت با توسعه اکوسیستم فریلنسری ایران» در راستای گسترش اشتغال جوانان در عصر دیجیتال با رویکرد آینده مشاغل، به دنبال ترویج فرهنگ فریلنسری، توانمندسازی فریلنسرها و توسعه اکوسیستم فریلنسری کشور است.
این اقدام به دنبال توجه ویژه به نیازها و آینده کارآفرینی در کشور شکل‌گرفته است‌ تا امکانات آموزشی و پشتیبانی برای افرادی که به دنبال راهکارهای نوآورانه و خلاقانه در حوزه فریلنسری هستند، فراهم شود.سرپرست بنیاد توسعه کسب ‌وکار دانشگاه علم و ‌فرهنگ درباره خدمات قابل ‌ارائه این مدرسه به پلتفرم‌ها، فریلنسرها، مدرسین و کارفرمایان، گفت: خدمات به پلتفرم‌ها در قالب هدایت کارفرمایان به سمت پلتفرم‌ها، توسعه و ترویج فرهنگ فریلنسری، ترغیب کارفرمایان به واگذاری خدمات به فریلنسرها، ترغیب افراد به فریلنسرشدن، هدایت فریلنسرها به پلتفرم‌هاست. همچنین خدمات به فریلنسرها نیز شامل تعیین صلاحیت حرفه‌ای، کمک به دیده شدن فریلنسرهای متخصص و توانمند و ارتقای مهارت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فریلنسرهاست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها