دبیر کمیسیون ملی تبلیغات کشور:

برای جلوگیری از وارداتی شدن صنعت تبلیغات باید مجهز به تکنولوژی روز این صنعت شویم

کد خبر: ۱۴۳۴۵۹۳

 امیرحسین اسدی دبیر کمیسیون ملی تبلیغات در همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی گفت؛ آیا در کشور تبلیغات، صنعت است؟ خیر، چالش اصلی تبلیغات این است که به آن به عنوان صنعت تبلیغات نگاه نمی‌شود. تبلیغات باید صادرات محور باشد یعنی صادرات تبلیغات داشته باشیم.

برای جلوگیری از وارداتی شدن صنعت تبلیغات باید مجهز به تکنولوژی روز این صنعت شویم

آیا در کشورهای دیگر برای صادرات کالا و معرفی آن شرکت تبلیغاتی داریم که مسیر بازاریابی را با تبلیغات کالا در آن کشور تسهیل کند؟ اگر نداریم، اگر می‌خواهیم تبلیغات صنعت شود اگر می‌خواهیم تبلیغات صادرات محور شود باید مسیر را متحول کنیم.

اسدی در مورد وضعیت تبلیغات در کشور هشدار داد و گفت: تجهیزات تبلیغات در کشور وارداتی است، اگر همین مسیر ادامه پیدا کند به‌زودی ممکن است تبلیغات ما را هم خارجی ها در اختیار بگیرند. مجهز شدن به تکنولوژی روز از وارداتی شدن این صنعت جلوگیری می کند.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت کمیسیون ملی تبلیغات گفت؛ باید برنامه ای را تدوین کنیم که بتوانیم محتوا صادر کنیم، با ایجاد کنسرسیوم های مشترک با کشور های دیگر بین‌المللی شویم، در جایگاه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم، سهم خود را در بازار جهانی افزایش دهیم و به جایگاه مشخصی در صنعت یک تریلیون دلاری دست پیدا کنیم ابتدا نیاز به تدوین استراتژی گسترده و دقیق داریم سپس باید در این کمیسیون ضمن تعیین رتبه بندی صنعت تبلیغات، شاخص های تبلیغات تعریف شود تا بر اساس این شاخص ها قیمت گذاری صورت گیرد.

نه قیمت گذاری دستوری و نه قیمت گذاری سلیقه ای بی مبنا توسط جامعه هدف این صنعت پذیرفتنی نیست.

این مقام مسئول در مورد جایگاه دانشگاه و مراکز نوآوری در توسعه این صنعت گفت: دانشگاه‌ها باید بر اساس نیازهای این صنعت، سیلابس‌ها را تعیین کنند و دانشجو به صورت تخصصی و کاربردی در زمینه تبلیغات تحصیل کند.

ما آماده ایم بستر را برای انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه و آژانس های تبلیغاتی فراهم کنیم تا با ایجاد همگرایی ضمن تغییر در سرفصل‌های تحصیلی، آژانس‌ها را از فناوری و دانش روز بی‌نیاز کنیم.

دبیر کمیسیون ملی تبلیغات که خود سابقه کارآفرینی را در کارنامه دارد در پایان ضمن‌ نکوهش انحصاری شدن صنعت تبلیغات گفت: ضروری است که فضا را برای شکل گیری رقابت در این صنعت ایجاد کنیم تا همه آژانس‌های تبلیغاتی بر اساس شاخص‌ها و میزان ابزارهای مدرنی که در اختیار دارند در این بازار تعیین سهم کنند. وی با تاکید بر فناور محور شدن آژانس‌های تبلیغاتی پیشنهاد داد؛ برای صدور مجوز به بهره‌مندی مراکز تبلیغاتی از فناوری توجه شود.

یعنی قبل از صدور مجوز بررسی شود که آیا آژانس مدیر آی تی دارد یا خیر، آیا از ابزارهای مدرن استفاده می‌کند یا خیر.

این گونه موسسات و شرکت‌های دانش بنیان هم مشمول رشد و ارتقاء وضعیت می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها