کاروان ایران روز نخست پاراآسیایی را با ۹ طلا و ۲۴ مدال تمام کرد

توفان طلا

چشم انتظار درخشش کاروان «فرزندان ایران» در پاراآسیایی هانگژو

اتحاد قلب‌ها درخشش رویاها

روزشمار چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به ساعت صفر خود نزدیک شده و اخبار و ماجراهای نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی از تب‌ و تاب افتاده است. با روشن شدن آتش بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، کم‌کم همه آماده شنیدن داستان‌هایی سرشار از مهر، افتخار و الهام‌بخشی‌ شده‌ایم. عصر امروز، کاروان «فرزندان ایران» به پرچمداری ساره جوانمردی در رژه مراسم افتتاحیه این رویداد ورزشی بزرگ قاره کهن شرکت می‌کند تا رسما چهارمین ماجراجویی خود را در رقابت با حریفان آغاز کند.
کد خبر: ۱۴۲۷۰۰۴
نویسنده آرزو قنبری - گروه ورزش
 

آوش در ۳ماهگی جوان‌ترین فرزند ایران در هانگژوست! 

ساره جوانمردی، عناوین مختلف قهرمانی پارالمپیک، جهان و پاراآسیایی را در کارنامه ورزشی خود دارد و سال‌های متمادی نام و پرچم ایران را در جهان بالا برده است تا جایی که از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک به او لقب «ملکه تپانچه» هم داده شد. جوانمردی برای دومین بار پرچم کاروان ایران را در بازی‌های پاراآسیایی حمل می‌کند و این‌بار مادری‌ است که همراه با آوش، فرزند سه‌ ماهه خود، قدم به این عرصه گذاشته است. او در فرصت‌کوتاهی که پس ازتولد فرزندش آوش تا بازی‌های پاراآسیایی داشته به تمرین وکسب آمادگی‌مجدد پرداخته تا این‌بار شانس خود را درهانگژو، باحضور فرزند وهمسرش بیازماید. 

۲۱۰ ورزشکار
کاروان ورزشی فرزندان ایران با ۲۱۰ ورزشکار، شامل ۱۲۸ مرد و ۸۲ زن و شعار ‌«ایمان، ایران، افتخار» در رقابت‌های ۱۶رشته ورزشی مردان و ۱۱رشته زنان شرکت می‌کند: 
۵ رشته‌ای که فقط مردان ایران در آن رقابت‌ می‌کنند:
پاراشنا،پارادوچرخه‌سواری،پاراتنیس‌روی میز،جودو فوتبال نابینایان 
۱۱رشته‌ای که نمایندگان زن و مرد ایران در آن به صورت مشترک حضور دارند: 
بوچیا، بسکتبال باویلچر، پارادوومیدانی، شطرنج، پاراتکواندو، پاراتیراندازی‌ باکمان، پاراتیراندازی، پاراکانو، گلبال، پاراوزنه‌برداری، والیبال نشسته

نتایج دیروز ورزشکاران ایرانی در بازی‌های پاراآسیایی
ورزشکاران ایرانی روز گذشته شنبه ۲۹ مهر در رشته‌های مختلف به مصاف حریفان خود در بازی‎های آسیایی رفتند و این نتایج به دست آمد:
بسکتبال با ویلچر مردان: ایران ۷۲ ــ ۴۲ چین 
بسکتبال با ویلچر زنان: ایران ۷۲ ــ ۲۹ لائوس 
بوچیا: 
شکست فرشید استجلو ۷ ــ ۱ مقابل هنگ‌کنگ
شکست مهران افراشته ۱۲ ــ ۰ مقابل تایلند
شکست ظریفه احمدی ۹ ــ ۱ مقابل هنگ‌کنگ
شکست مریم ملکی فلاح ۱۳ ــ ۰ مقابل هنگ‌کنگ

تیم‌های ایرانی در چهارمین دوره بازی‌ها
کامبک فوتبال
فوتبال نابینایان غایب دور پیشین بازی‌های پاراآسیایی به میزبانی جاکارتا بود اما در این دوره چینی‌ها یک بار دیگر  فوتبال را به برنامه بازی‌ها اضافه کرده‌اند. بر این اساس، مردان فوتبال نابینایان کشورمان در هانگژو به‌دنبال دفاع از عنوان قهرمانی خود در بازی‌های ۲۰۱۴ اینچئون خواهند بود. 

گلبالیست‌ها
تیم‌ گلبال کشورمان نیز با ترکیب کامل مردان و زنان راهی این دوره از بازی‌های پاراآسیایی شده‌ است. مردان گلبال ایران برای تکرار عنوان قهرمانی خود در هانگژو به رقابت می‌پردازند. این در حالی ا‌ست که زنان گلبالیست در تلاشند به جایگاهی بالاتر از سومی دور قبل این بازی‌ها دست یابند. 

طلای چهارم
تیم ملی والیبال نشسته زنان کشورمان با عنوان نایب‌قهرمانی آسیا در فینال هانگژو مقابل چین، کار دشواری در پیش دارد. در بخش مردان هیچ‌کدام از تیم‌ها با حضور نمایندگان قدر ایران به سکوی نخست فکر نمی‌کنند و همه از همین امروز، چهارمین نشان طلای پاراآسیایی را برای مردان کشورمان کنار گذاشته‌اند. 

تاریخ‌سازها
بسکتبال با ویلچر نیز با ترکیب کامل تیم‌های ملی مردان و زنان در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی حاضر شده. مردان ایران که به‌تازگی در رقابت‌های قهرمانی جهان دبی تاریخ‌سازی کرده‌اند و به نخستین نشان برنز این مسابقات رسیده‌اند در هانگژو در جست‌وجوی دومین طلای پاراآسیایی‌اند. تیم ملی زنان در جاکارتا چهارم شد. 

۵ دهه 
از سه ماهگی آوش که بگذریم، اختلاف نسل ورزشکاران ایران در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی، چیزی در حدود پنج دهه به حساب می‌آید؛ از فاطمه بیات ۱۳ساله تا اسدا...عظیمی ۶۴ ساله. جوان‌ترین ملی‌پوش کشورمان در این دوره بازی‌ها، فاطمه بیات، دختر بوشهری پاراشطرنج است که برای اولین بار به رقابت‌های برون‌مرزی اعزام شده. مسن‌ترین عضو کاروان نیز اسدا... عظیمی از استان مرکزی‌ است که در رقابت‌های پارادوومیدانی شرکت می‌کنند. 

دومین میزبانی چینی‌ها
هانگژو دومین شهر چین ا‌ست که میزبان بازی‌های پاراآسیایی شده. سال۲۰۱۰ گوانگجو مسئولیت میزبانی نخستین دوره این بازی‌ها را به‌عهده داشت و حالا با احتساب یک سال تأخیر کرونایی و بعد از ۱۳سال هانگژو، چهارمین دوره بازی‌ها را برگزار می‌کند. 

به یاد قوی‌ترین فرزند ایران
صحنه جاکارتا با آخرین حضور رحمان جاودانه شد و حالا صحنه چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی برای نخستین بار خالی از حضور پادشاه رکوردهای پاراوزنه‌برداری‌ است. مردان پاراوزنه‌بردار ایران، با یاد سیامند رحمان، راهی هانگژو شده‌اند. گرچه غایب بزرگ این بازی‌ها، زنده‌یاد سیامند رحمان است اما به گواه کمیته بین‌المللی پارالمپیک و ستاد برگزاری بازی‌های پاراآسیایی، مردان سنگین‌وزن و فوق‌سنگین‌ ما در رقابت‌های قهرمانی جهان نشان داده‌اند از میراث این پهلوان ایرانی دفاع خواهند کرد.  چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از ۳۰ مهر تا ۶ آبان در هانگژو برگزار می‌شود.

 اولین‌ها
این ۱۶ نفر
پاراکانو و پاراتکواندو که برای نخستین بار در توکیو، به برنامه بازی‌های‌تابستانی پارالمپیک اضافه شده بودند درهانگژو هم برای اولین‌بار واردبرنامه بازی‌های پاراآسیایی شده‌اند. تیم‌ملی کشورمان شش‌نماینده درپاراکانو و ۱۰نماینده درپاراتکواندو دارد.

شطرنج‌بازها
اولین تجربه ایران در شطرنج بازی‌های پاراآسیایی به حضور تیم ملی نابینایان و کم‌بینایان در جاکارتا برمی‌گردد و در این دوره، چهار ورزشکار دارای معلولیت نیز به ترکیب این تیم اضافه شده‌اند. 

اولین زنان پاراوزنه‌بردار
تیم ملی پاراوزنه‌برداری زنان ایران برای نخستین بار، با چهار ملی‌پوش راهی هانگژو شده‌است تا اولین تجربه خود را در بازی‌های پاراآسیایی در چهارمین دوره این رقابت‌ها کسب کند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها