اسرائیلی‌ها برای خروج از اراضی اشغالی صف کشیده‌اند

فرار از جهنم‌صهیونیست‌ها

عملیات غرورآفرین و گسترده حماس در اراضی اشغالی ادامه دارد و صهیونیست‌ها همچنان از دریا، زمین و هوا به بازیگرانی آسیب‌پذیر و زخم‌خورده تبدیل شده‌اند. مقامات عسقلان و شهرک‌های صهیونیستی یکی پس از دیگری دستور تخلیه ساکنان را صادر کرده و هنوز از سرنوشت نزدیک به ۸۰۰ صهیونیست مفقود‌شده خبری در دست نیست. اقرار رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی به افزایش تعداد کشته‌شدگان در اراضی اشغالی به بالای ۷۵۰نفر، نشان‌دهنده عمق فاجعه‌ای است که به ضرر صهیونیست‌ها رخ‌داده و لحظه‌به‌لحظه ابعاد جدیدتری از آن آشکار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۵۲۸۵

فرار به سمت بن‌گورین

یکی ازاخباری که حتی رسانه‌های غربی نیز نتوانسته‌اند به‌سادگی از کنار آن عبور کنند، مربوط به ازدحام هزاران صهیونیست در فرودگاه بن‌گورین جهت فرار از تل‌آویو است. نکته جالب‌توجه اینجاست که پروازها به‌دلیل شدت عملیات حماس متوقف شده است. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی سفر خود را به فرودگاه بن‌گورین لغو کرده‌اند. شبکه سی‌ان‌ان خبر داد که شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی ازجمله شرکت‌هایی بوده‌اند که سفرهای برنامه‌ریزی‌شده به اراضی اشغالی را لغو کرده‌اند. خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد شرکت آلمانی لوفت‌هانزا، هواپیمایی الامارات و شرکت یونانی اجین ایرلاینز نیز سفر به تل‌آویو را لغو کرده‌اند. برخی از شرکت‌های فرانسوی، لهستانی، اسپانیایی و ایتالیایی نیز تصمیم مشابهی در ارتباط با سفر به اراضی اشغالی فلسطین اتخاذ کرده‌اند. رسانه‌های صهیونیستی ــ تا لحظه تنظیم این گزارش ــ خبر داده‌اند که دست‌کم ۷۰۰صهیونیست در حمله رزمندگان مقاومت به هلاکت رسیده‌اند و شمار مجروحان به بالای ۲۰۰۰نفر رسیده است. نیروهای مقاومت همچنین ده‌ها صهیونیست را اسیر گرفته‌اند که کتائب‌القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین آمار دقیق آنها را اعلام خواهد کرد. اکثر رسانه‌های صهیونیستی از فاجعه‌ای تمام‌عیار در اراضی اشغالی خبر می‌دهند که حتی با وجود سانسور ابعاد مهمی از آن، جایی برای انکار شکست تل‌آویو در این نبرد باقی نگذاشته است. 

هلاکت دو صهیونیست در مصر

درهمین حال به گفته منابع امنیتی مصر و به گزارش الجزیره، دو گردشگر اسرائیلی در تیراندازی دیروز یک افسر پلیس به یک گروه گردشگری در اسکندریه کشته شدند. براساس گزارش‌ها، افسری که منشی پلیس امنیت مناطق توریستی بود، با سلاح شخصی خود به سمت این گروه در منطقه منشیه در اسکندریه شلیک کرده است. رسانه‌های اسرائیلی از کشته‌شدن تعداد بیشتری از گردشگران در این تیراندازی خبر می دهند. روزنامه «اسرائیل هیوم» از کشته شدن شش نفر در این تیراندازی خبر داد.

نتانیاهو در مرز خودکشی

بی‌شک یکی از بازندگان اصلی صهیونیست در تحولات اخیر، کابینه ائتلافی رژیم اشغالگر قدس است. افرادی مانند نتانیاهو، بن‌گوین و اسموتریچ تصور می‌کردند تهدیدات مکرر آنها، به عقب‌نشینی حماس و جهاد اسلامی از گزینه مقاومت و حتی تن‌دادن آنها به گفتمان سازش منجر خواهد شد اما اکنون متوجه خطای جبران‌ناپذیر ذهنی، راهبری و محاسباتی خود شده‌اند. نتانیاهو در جلسه امنیتی کابینه، بند ۴۰۰۰جنگ را تصویب کرده است. او برای این تصمیم وزرای کابینه و مقامات امنیتی تل‌آویو را دور زده و بدون مشورت تصمیم به جنگ گرفته است. براساس گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، نتانیاهو با برگزاری جلسه‌ای با حضور یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اشغالگر، رئیس ستاد ارتش و تعدادی از وزرا و افسران ارتش، وضعیت درگیری‌های میدانی را در مقر وزارت دفاع تل‌آویو ارزیابی کرد. نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی اذعان کرده بود: «ما در جنگ هستیم، نه یک عملیات نظامی. ما با نیرویی پاسخ خواهیم داد که دشمنان اسرائیل قبلا هرگز آن را ندیده باشند.»
اما گروه‌های مقاومت فارغ از تهدیدات پوشالی نتانیاهو و دیگر سران صهیونیست، به عملیات خود در اراضی اشغالی ادامه می‌دهند. این عملیات ترکیبی، سراسر اراضی اشغالی را تبدیل به جهنمی سخت برای اشغالگران کرده است. 

تکمیل پیروزی حماس 

در این میان، نمی‌توان از تحولاتی که در لبنان می‌گذرد به‌سادگی عبور کرد. در بحبوحه عملیات غرورآفرین حماس، جنبش حزب‌ا... لبنان نیز اعلام کرد سه موضع رژیم‌صهیونیستی را در منطقه مزارع شبعای اشغالی هدف حمله قرار داده است. براساس گزارش منابع محلی لبنان چند خمپاره از داخل خاک لبنان به سمت جبل‌الشیخ و مزارع شبعای اشغالی شلیک شده که ارتش رژیم‌صهیونیستی در پاسخ نقاطی را در خط مرز لبنان هدف حمله توپخانه‌ای قرار داده است. لحظاتی بعد از این گزارش، جنبش حزب‌ا... لبنان بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: «در راه آزادسازی بقیه خاک اشغالی لبنان و در راستای همبستگی با مقاومت پیروز فلسطین و مردم مجاهد و صبور این کشور، گروه‌های فرمانده شهید حاج‌عماد مغنیه در مقاومت اسلامی [لبنان] صبح یکشنبه برابر با هشتم اکتبر سال ۲۰۲۳ سه موضع اشغالگران صهیونیستی در منطقه مزارع شبعای اشغالی را هدف قرار دادند.»در ادامه این بیانیه آمده است که موضع راداری، موضع زبدین و موضع رویسات‌العلم با موشک‌های هدایت‌شونده و توپ هدف حمله قرار گرفته‌ که «این مواضع مستقیما مورد اصابت قرار گرفت.»
خبرنگار رادیو ارتش رژیم‌صهیونیستی (گلگلتز) خبر داد به مواضعی که حزب‌ا... آنها را هدف قرار داده، خسارات سنگینی وارد شده است. به‌دنبال حمله حزب‌ا...، ارتش رژیم‌صهیونیستی دستور داد تمام پارک‌ها و استراحتگاه‌ها در مجاورت خطوط مرزی لبنان تعطیل شود.
     
تحقیر اطلاعاتی صهیونیست‌ها 
درحالی‌که رژیم‌صهیونیستی بارها مدعی اشراف اطلاعاتی مطلق بر تحولات فلسطین شده بود، عملیات طوفان‌الاقصی این گزاره ادعایی را ابطال کرده است. ادوارد اسنودن، افسر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در سخنانی پس از عملیات طوفان‌الاقصی مقاومت فلسطین علیه رژیم‌صهیونیستی و شکست مفتضحانه این رژیم، به تمسخر کابینه تندروی رژیم اشغالگر و نخست‌وزیر آن پرداخت. ادوارد اسنودن در پیامی در پلتفرم ایکس(توییتر سابق) بااشاره به رسوایی بدافزار جاسوسی پگاسوس نوشت: «نتانیاهو از صنعتی به ارزش میلیاردها دلار و فروش ابزار جاسوسی به ظالمان که از آنها برای هک‌کردن تلفن‌های منتقدان استفاده می‌کنند، حمایت کرده است. از این برنامه علیه مخالفان منتخب، وکلای حقوق‌بشر و حتی دانشجویان استفاده شده؛ اما مشخص شد که برای جاسوسی از حماس مفید نبوده است.»

هلاکت افسران صهیونیستی در درگیری با مقاومت
براساس آخرین آماری که صهیونیست‌ها از تلفات خود در عملیات روز شنبه منتشر کرده‌اند، بیش از ۶۰۰نفر به هلاکت رسیده‌اند که در میان آنها نام چند افسر عالی‌رتبه صهیونیست به چشم می‌خورد و رسانه‌های فلسطینی تصاویری از نظامیان ارتش و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی را که در درگیری‌های اخیر کشته شده‌اند، منتشر کرده‌اند. از جمله فرماندهان صهیونیست که نام آنها منتشر شده، سرهنگ یوناتان اشتاینبرگ، فرمانده ۴۲ساله تیپ «ناحال» و سرهنگ دوم «ساهر محلوف» فرمانده گردان۴۸۱ در مقر مخابرات از هستند. به گفته ارتش اسرائیل اشتاینبرگ، ۴۲ساله اهل کیبوتز شومریا، در مسیر عزیمت به محل درگیری نیروهای ارتش رژیم‌صهیونیستی و رزمندگان مقاومت فلسطین با گرفتار شدن در کمین نیروهای مقاومت در حوالی کرم شالوم به هلاکت رسید. رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کردند که سرگرد أور یوسف، از واحد دوودوان مستعریبین، از شهرک ایتامار به دست نیروهای مقاومت کشته شده است.مارتن کوزمیتزاک، از دیگر فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی است که درحملات مقاومت به هلاکت رسیده است.ازسوی دیگر، رادیو ارتش رژیم‌صهیونیستی، دیروز اعلام کرد درجریان درگیری نیروهای این رژیم با رزمندگان‌مقاومت، ۳۰نیروی پلیس نیز به هلاکت رسیده‌اند.


محمد علیزاده - گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها