«جام‌جم» از نتایج عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» گزارش می دهد

جراحی بزرگ مقاومت در منطقه

بعد از فتح‌الفتوح مقاومت در قلب سرزمین‌های اشغالی دیروز رئیس‌جمهور با زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت تلفنی در مورد تحولات فلسطین گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۴۲۵۲۷۰

بعد از این‌که صبح(شنبه) محمد الضیف، فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، ازآغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد، در حمله اول تمام فرودگاه‌ها و استحاکامات دشمن زیر ضرب رفت؛ این حمله بی‌سابقه رزمندگان مقاومت فلسطینی در پاسخ به اهانت اخیر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و تحرکات دشمن صهیونیستی در جنین و کرانه باختری بود که منجر به تلفات گسترده انسانی و مالی برای این رژیم شده و تاکنون بیش از ۷۵۰ نفر تلفات اسرائیلی‌ها اعلام شده که ممکن است به ۱۰۰۰ نفر هم برسد. 

نقش اول؛ جوانان فلسطینی 

خط اصلی پیرامون مسأله فلسطین را رهبر انقلاب در آخرین روزهای خرداد امسال در دو دیدار مهم با اسماعیل هنیه و زیاد النخاله در تهران ترسیم کردند. خط اول ۲۴ خرداد رقم خورد؛ رهبر انقلاب آن روز در دیدار زیاد النَخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین که بعد از نبرد غزه به تهران آمده بود، شرایط امروز رژیم صهیونیستی را در مقایسه با ۷۰ سال قبل بسیار متفاوت دانستند و تأکید کردند که دشمن صهیونیستی امروز در موضع انفعال و عکس‌العمل است و این شرایط نشان می‌دهد گروه‌های مقاومت و جهاد اسلامی فلسطین مسیر را به‌درستی شناخته‌ و با تدبیر در این مسیر پیش می‌روند. البته آقا این را هم به نَخاله گفت که جهاد اسلامی فلسطین در نبرد غزه امتحان خوبی داد و اکنون شرایط برای رژیم صهیونیستی نسبت به ۷۰ سال قبل تغییر کرده و سران صهیونیستی حق دارند که نگران ندیدن ۸۰سالگی این رژیم باشند.

مختصات صحنه مبارزه

اما دیدار بعدی ۳۱خرداد بود که چشم‌انداز مهمی در برابر جبهه مقاومت قرار گرفت؛ رهبر انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نقش اول عبور از بحران ۷۰ساله اشغال فلسطین را جوانان فلسطین برشمردند. در آن دیدار منحصر به‌فرد و تاریخی هم رهبر انقلاب حرکت رو به جلو قضیه فلسطین، احساس مسئولیت نسل جوان و مومن فلسطینی و ورود فردی و جمعی آنان به صحنه مبارزه را موضوعی بسیار مهم خواندند و تأکید کردند: قضایای «جنین» و محاصره نظامیان صهیونیست به‌وسیله جوانان فلسطینی، نمونه بارز این صحنه جدید و بشارت‌دهنده آینده روشن همراه با پیروزی کامل است. نکته مهم دیگر رهبر انقلاب آنجایی بود که فرمودند: چه کسی تصور می‌کرد که روزی جوانان فلسطینی در «جنین» آن‌قدر عرصه را بر نظامیان صهیونیست تنگ کنند که آنها برای رهایی از محاصره جوانان مبارز، مجبور به استفاده از جنگنده شوند اما این اتفاق چند روز پیش در جنین روی داد.
در همان دیدار هنیه ضمن تایید این موضع تصریح کرد که غزه قلب مقاومت است و درعین‌حال گفت: امروز نبرد اصلی و سرنوشت‌ساز در کرانه‌باختری در جریان است و به‌رغم تصمیم‌های خطرناکی که دشمن صهیونیستی در حال اتخاذ آنهاست ولی به‌دلیل دست برتر جوانان مبارز در کرانه‌باختری، این رژیم هیچ گزینه‌ای جز گزینه‌های بد و بدتر در پیش‌روی خود ندارد.
البته رهبر انقلاب این گزاره را در روز دیدار با سفرای اسلامی هم تاکید کردند و گفتند: «مشاهده می‌کنید که جوانان فلسطینی و نهضت فلسطینی، نهضت ضد غصب، ضد ظلم، ضد صهیونیسم از همیشه بانشاط‌تر، سرحال‌تر و آماده‌تر است و ان‌شاءا... این نهضت به نتیجه خواهد رسید و همان‌طور که امام بزرگوار (رضوان‌ا...‌علیه) از رژیم غاصب به «سرطان» تعبیر کردند، حتما این سرطان به فضل الهی به دست خود مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در کل منطقه ریشه‌‌کن خواهد شد.»

 خاطره ابدی ۷ اکتبر 

حالا قطعا صهیونیست‌ها تا آخرین روز زندگی خود صبح ۷ اکتبر ۲۰۲۳ را از یاد نخواهند برد. درست در پنجاهمین سالگرد جنگ رمضان (یوم کیپور) میان اسرائیل و کشورهای عربی که با خسارات و تلفات سنگین برای صهیونیست‌ها به پایان رسیده بود، مقاومت در نوار غزه عملیاتی علیه آنها اجرا کرد که موجب فروریختن افسانه‌سازی‌ها در مورد توانایی‌های نظامی و امنیتی این رژیم غاصب شد و تعدادی از رزمندگان مقاومت فلسطین از گروه‌های مختلف نظیر حماس، جهاد اسلامی و ... که به ادعای صهیونیست‌ها تعداد آنها به هزار نفر می‌رسید با عبور از حصارهای مرزی در شمال و جنوب نوار غزه وارد شهرک‌های صهیونیست‌نشین شده و پس از تصرف پایگاه ارتش و پلیس اسرائیل اقدام به کشتار تعداد زیادی از آنها و به‌اسارت‌گرفتن صدها نفر کردند. همچنین دیروز حماس از گسترش عملیات طوفان‌الاقصی تا کرانه‌باختری و لبنان خبر داد و جهاد اسلامی فلسطین هم گفت که به عمق رژیم‌صهیونیستی نزدیک شده‌ایم و با چشم‌اندازی روشن در حال کشتار صهیونیست‌ها هستیم و می‌توانیم برای روزها و ماه‌های طولانی به جنگ ادامه دهیم.
به‌جز گفت‌وگوی ویژه تلفنی، سیدابراهیم رئیسی به مقاومت فلسطین پیام هم داد. رئیس‌جمهور با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران همه جهان را دعوت به مشاهده این حقیقت می‌کند که انباشت ظلم و بی‌عدالتی بر ملت مظلوم فلسطین، استمرار توهین و اهانت به زنان و زندانیان و هتک‌حرمت بیت‌المقدس و قبله اول مسلمین، همیشگی نیست و با مقاومت ملت‌ها مواجه می‌شود، تاکید کرد‌: بی‌تردید رژیم صهیونیستی و حامیان آن مسئول به خطرافتادن امنیت ملت‌های منطقه هستند و باید در این زمینه پاسخگو باشند.

بسم‌ا... الرحمن الرحیم
ان تنصروا... ینصرکم و یثبت اقدامکم
و سرانجام، آه ملتی مظلوم به طوفان بر ظالمان تبدیل شد. خورشید نصرت الهی بار دیگر از فلسطین طلوع کرده و قلوب مومنین را شاد، آزادگان جهان را سرافراز و ظالمان را خوار و زبون کرده است.
سلام و درود خدا و همه بندگان صالح و آزاده‌اش بر ملت مقاوم و رشید فلسطین که در حرکتی تاریخ‌ساز، جهان ظلم را به وحشت انداخت و شگفت‌زده کرد.
سلام بر مقاومت و همه دلیرمردانش که توهم زندگی زیر سایه اسارت رژیم تجاوزکار صهیونیستی را یکسره به دور انداخت و آن گاه با در دست‌گرفتن ابتکار عمل نشان داد که اراده پولادین که ریشه در ایمان به خداوند و تکیه بر مردم خود داشته باشد، بر همه تجهیزات و تسلیحات غلبه می‌کند.
جمهوری اسلامی ایران همه جهان را دعوت به مشاهده این حقیقت می‌کند که انباشت ظلم و بی‌عدالتی بر ملت مظلوم فلسطین، استمرار توهین و اهانت به زنان و زندانیان و هتک حرمت بیت‌المقدس و قبله اول مسلمین همیشگی نیست و با مقاومت ملت‌ها مواجه می‌شود. بی‌تردید رژیم صهیونیستی و حامیان آن مسئول به خطر افتادن امنیت ملت‌های منطقه هستند و باید پاسخگو باشند. جمهوری اسلامی از دفاع مشروع ملت فلسطین دفاع می‌کند و قاطعانه بر این باور است که همان طور که پروردگار متعال در قرآن می‌فرماید: «ان‌العزه لله و لرسوله و للمومنین»؛ عزت ریشه در ایمان، مقاومت و وحدت دارد. عزت ملت‌ها در مصالحه با ظلم به دست نمی‌آید؛ و عادی‌سازی اسارت ملت آزاده فلسطین، نشدنی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها