رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران:

نپرداختن به بهره‌وری در بلندمدت بحران‌زا است

یزد- رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران در نشست بررسی وضعیت بهره‌وری در کشور و استان یزد که با حضور جمعی مدیران دولتی و بخش خصوصی استان در سازمان مدیریت و‌ برنامه‌ریزی یزد برگزار شد، تاکید کرد: نپرداختن به بهره‌وری در بلندمدت بحران‌زا است.
کد خبر: ۱۴۲۰۵۳۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، میرسامان پیشوایی رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران در این نشست با اشاره به استان پایلوت بهره‌وری شدن یزد در کشور با تاکید بر اینکه نپرداختن به بهره‌وری در بلندمدت بحران زا است، گفت: سال ۱۴۰۱ در شاخص ‌TFP به بالاترین میزان خود در ده سال گذشته رسیدیم.

وی با بیان اینکه در طول برنامه ششم توسعه قرار بود به رشد اقتصادی ۲/۸ درصدی از محل بهره وری برسیم ولی در نهایت کشور به رشد ۰/۰۴ درصدی در این شاخص دست یافته است، اظهار داشت: این در حالیست که شاخص رشد اقتصادی سه سال اخیر بهتر شده و نشان امیدواری است ولی نسبت به رقبای خارجی فاصله زیاد داریم.

پیشوایی رشد اقتصاد و بهره وری برخی از کشورهای دنیا را حاصل رشد منطقی طی سال‌ها عنوان کرد و گفت: دستیابی به این رشد نیازمند صبر و تلاش است به طوری که سنگاپور  ۱۲ درصد سرمایه گذاری مستقیم خارجی را جذب کرد‌ و به بهشت نوآوری و فناوری دنیا تبدیل شد.

رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران با یادآوری این‌که در ۵۰ سال گذشته متوسط رشد بهره‌وری کشور صفر بوده و در دولت دوازدهم رشد کل عوامل تولید منفی ۶/. بود، تصریح کرد: در دو سال اول دولت سیزدهم رشد بهره‌وری ۳/۶ مثبت شده است ولی ۳ سال باید ادامه پیدا کند تا نتیجه آن را مردم لمس کنند.

پیشوایی با ابراز خرسندی از اینکه بهره‌وری نیروی کار و کل عوامل تولید در سال ۱۴۰۱ رشد داشته است، عنوان کرد: دو بخش نفت گاز با ارزش افزوده ۹ درصد  و صنعت و معدن را می‌توان به عنوان بخش‌های موفق در بهره‌وری دانست ولی در کنار آن حوزه ساختمان رشد خوبی نداشته‌ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها