۳۷گل زده و یک گل خورده برای تیم ملی بانوان در هاکی روی یخ قهرمانی آسیا

دختران یخی بی‌رحمانه می‌برند

تیم‌ملی هاکی روی یخ بانوان فعلا حساب جداگانه‌ای با تمام تیم‌های ملی بانوان رشته‌های دیگر دارد. مثلا سراغ داریم تیمی بیش از ۲۰ سال است به رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌رود اما مقامی بهتر از هفتمی به دست نیاورده است.
کد خبر: ۱۴۰۶۲۴۵
نویسنده هیلدا حسینی‌ خواه - گروه ورزش

وقتی هم برمی‌گردند، می‌گویند: «خوب بود، کسب تجربه کردیم». حالا تیمی هم به نام هاکی روی یخ بانوان برای نخستین بار به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شده است. پیش از اعزام مربی و کاپیتان این تیم یعنی اعظم سنایی گفت که قطعا برای کسب مدال و مقام می‌روند. تا این لحظه هم روی حرف خودش مانده است. تیم‌ملی هاکی روی یخ بانوان در رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند خیلی طوفانی پیش می‌رود و کوتاه نمی‌آید.

پیروزی قاطعانه مقابل دو تیم باتجربه

تیم هاکی روی یخ بانوان ایران چهره خوفناکی از خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا نشان داده است. آنها در گام نخست تیم‌ملی هند را با نتیجه ۱۷ بر یک شکست دادند، آن هم در شرایطی که تیم‌ملی ایران کمتر از سه سال است که تشکیل شده اما هندی‌ها در سطح قاره آسیا قدمتی ۳۴ ساله دارند. تیم ایران در دومین گام باز هم دست به کار بزرگ دیگری زد و اینبار کویت را با نتیجه قاطعانه ۲۰ بر صفر شکست دادند. کویت هم نزدیک به دو دهه است که در بخش بانوان تیم هاکی روی یخ دارد اما این چنین قاطعانه مقابل اراده دختران ملی‌پوش ایرانی تسلیم شدند.

کاوه صدقی، رئیس انجمن هاکی روی یخ می‌گوید: «به این دختران باید افتخار کنیم. شما حتما باید در سالن حضور داشته باشید تا ببینید چطور بازی می‌کنند.» وی گفت: «تیم‌های مقابل ما واقعا شگفت‌زده می‌شوند. قدرتی که تیم ایران دارد قطعا به مدال بسیار خوشرنگی ختم خواهد شد.»

اعظم سنایی، مربی و کاپیتان تیم‌ملی ایران نیز به همین «مدال خوشرنگ» اشاره می‌کند و می‌گوید: «از اول هم هدف مشخصی داشتیم و برای کسب مدال بسیار خوشرنگ رقابتها به تایلند آمدیم. ما زحمت زیادی کشیدیم تا به این مرحله برسیم. هرگز پاس پس نمی‌کشیم.»

هاکی روی یخ، گران‌ترین ورزش

چند روز پیش که با اعظم سنایی صحبت می‌کردیم با قطعیت از کسب مدال گفت. از او پرسیدیم مگر تیم‌های شرکت‌کننده در قهرمانی آسیا با تیم‌های سوم و چهارم خود می‌آیند که این چنین نسبت به قهرمانی و مقام قطعیت دارند.

سنایی در پاسخ گفت: «همه تیم‌های اصلی ‌شان هستند. حالا شاید در این میان یکی دو تیم با ترکیب همیشگی خود نیاید اما رقابت‌هایی که ما شرکت می‌کنیم قهرمانی آسیاست نه یک تورنمنت کم اهمیت. دلیل پیشرفت سریع ما این بود که در این دو سال اخیر بسیار زیاد تمرین کردیم و سخت ترین شرایط را پشت سر گذاشتیم.»

از سنایی درباره گران بودن این رشته ورزشی سؤال کردیم که گفت: «ورزش بسیار گران‌قیمتی است و این گران‌قیمت بودن بیشتر به دلیل لباس‌هاست. وسایل دیگری مثل چوب و سایر ملزومات را هم در‌نظر بگیرید. هاکی روی یخ واقعا رشته گرانی است اما تلاش و تمرین زیادی می‌طلبد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها