شهدا سند افتخار ما هستند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان

شهدا سند افتخار ما هستند

فرهنگ پایداری باید نهادینه سازی شود

مدیرکل بنیادشهید لرستان گفت: ضرورت دارد سبک زندگی، روش‌ها و منش‌های شهدا، رزمندگان و فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را به نسل امروز منتقل کنیم و این مهم با ادبیات پایداری ممکن خواهد شد که به دنبال خود فرهنگ پایداری را نهادینه‌سازی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۳۵۷۳۶۱
به گزارش جام جم آنلاین لرستان : محمود زرین جویی افزود: با توجه به اهمیت مقام و منزلت شهید و این نکته که باید دلاورمردی‌ها، رشادت‌ها و پایمردی‌های رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی برای آیندگان ثبت و ضبط شود و بنیاد شهید در راستای وظایف خود از سال 1380 تاکنون 80 عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت منتشر کرده است؛ البته می‌کوشیم که آمار کمی و کیفی بهتری را داشته باشیم.

زرین‌جویی گفت: کتاب زندگی‌نامه خلبان عبدالرضا کوپال با عنوان «مهاجر آسمان» در سال جاری از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان در دست چاپ است همچنین کتاب «نقش رزمندگان بروجرد در دفاع مقدس» در مرحله تأیید از سوی کمیته تخصصی نشر بنیاد قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان ضمن اعلام حمایت از ایده‌ها و نوقلمان و نویسندگان استان لرستان افزود: کتاب‌ها می‌توانند نقش مقاومت، ایثار و شهادت در پیروزی رزمندگان دوران دفاع مقدس به خوبی برای جوانان تبیین کنند.

زرین‌جویی افزود: ضرورت دارد سبک زندگی، روش‌ها و منش‌های شهدا، رزمندگان و فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را به نسل امروز منتقل کنیم و این مهم با ادبیات پایداری ممکن خواهد شد که به دنبال خود فرهنگ پایداری را نهادینه‌سازی خواهد کرد. بی‌تردید علت بسیاری از مسائل و چالش‌های فرهنگی جامعه، دور شدن از فرهنگ جهادی، بسیجی و شهادت است. هرچه بتوانیم ذهن جوان و جامعه امروز را به این فرهنگ نزدیک کنیم، بی‌تردید به همان اندازه از مشکلات جامعه کم و تحقق فرهنگ پایداری در سطح جامعه و به تبعه آن امنیت ملی پایدار تقویت خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان درباره روند ثبت اثر و کتاب در این بنیاد اظهار کرد: این اداره کل با نشر شاهد، یکی از ناشران برتر کشور و متعلق به بنیاد شهید، قرارداد دارد و آثاری که به‌عنوان طرح در بنیاد شهید لرستان در کمیته تخصصی بررسی و به مرکز ارسال می‌شوند و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که در صورت تأیید به دو صورت اعتبار استانی ـ با هر ناشر بومی در استان قرارداد بسته می‌شود ـ یا نشر شاهد تقبل می‌کند و کتاب را منتشر می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر سه طرح به مرکز ارسال شده است. اصلاحاتی برای استان ارسال کرده‌اند و ما آن‌ها را به نویسنده منتقل کرده‌ایم که پس از  تأیید نهایی، این سه طرح نیز در فرآیند چاپ افزوده خواهند شد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها